vrijdag 26 juni 2015

Top punt #177

Vandaag heb ik me weer te barsten gelopen in mijn invalwijk. Zag ik toch weer dingen die ik eerder niet had gezien.


In mijn naïviteit dacht ik toen ik deze zilveren boomtak mét vogel zag: "Wat gaaf dat die mensen dat buiten hun huis hebben aangebracht!"


Tot ik in de volgende straat - oh ja, ik loop in de Vogelbuurt - deze zag.

Het kwartje viel.

Toen ik thuis kwam vond ik Jongste in alle staten. Ik mocht vooral Sjors niet de woonkamer in laten. Hij had straf.

Sjors was weer op jacht geweest. Had vlak voor ik thuis kwam een muisje gevangen. 
We tellen zijn vangsten. Sinds hij bij ons woont - augustus 2014 - heeft hij al 15 muizen en 3 vogels te grazen.
Dacht ik.
Boos vertelde Jongste dat hij er een uurtje geleden óók al eentje had.

Twee op één dag. Voor hem een top dag dus. 16 - 3.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten