maandag 8 juni 2015

Opruim Punt #159

Afwassen.

Elke dag komt het terug.

Toen wij eind 1995 dit huis kochten, bedachten we dat we een nieuwe keuken wilden. Best een klus om er één naar je smaak en portemonnee uit te zoeken. En een nog grotere klus om een juiste inrichting en opstelling te kiezen.

Hij wilde een vaatwasser. Ik vond het grote onzin.
"Maar als we het ooit willen, is dit het moment om het te doen."
Daar kon ik niets tegenin brengen. Dus hij kwam er.

Inmiddels kan ik volmondig zeggen: één van onze beste aankopen en beslissingen ooit!
Het staat zo fijn opgeruimd als alles direct achter dat deurtje gezet kan worden.

Een kleine twintig jaar later heeft Oudste de taak om de schone vaat uit te ruimen. Onderdeel van de deal is, dat alles wat op dat moment aan vuile spullen op het aanrecht staat, door hem in de lege vaatwasser wordt gezet.

Dat doet ie goed. Maar op zijn eigen tijd. 
Dus komt het nogal eens (lees: dagelijks) voor dat de keuken vol staat.




Zo had ik het toch niet bedacht....................


1 opmerking:

  1. Ik woon alleen en doe dus oud Hollands de vaat. Oud Hollands weet ik eigenlijk niet. Maar met een schuurspons was ik af. Van mijn mijn mams meegekregen :-)
    de afwasmachine doe ik erbij op het werk; -)!

    BeantwoordenVerwijderen