dinsdag 23 juni 2015

Different Point of View #174

Voor vier bezorgdagen loop ik een extra post-wijk. 
Ik ben nu meer dan anderhalf jaar in functie, en heb al heel veel verschillende wijken gedaan. Deze nog niet eerder.
Ik kan niet anders zeggen dat dat heel leuk is. Opnieuw een route bedenken, een beetje puzzelen hoe het loopt met de even en oneven nummers, huizen kijken.

Ik kijk er mijn ogen uit en gun jullie ook een blik door mijn ogen. Dit is wat ik zie, waar ik me over verbaas en verwonder, en wat vragen bij me oproept.


Kijk dit dan. Ik ben er nog niet uit wat het nu precies is. Een aanhangwagen? Een speelhuisje?
Super leuk; nog nooit eerder gezien.


Er staan hele grote huizen. Echt héél groot. Met drie verdiepingen, uitbouwen en niveauverschillen in de woonkamers. Daarvoor liggen énorme voortuinen waardoor ik me de pestpokke loop naar alle voordeuren en brievenbussen.

De garages die erbij horen hebben ze niet eens nodig. Als garage dan. 


In de wijk waar wij wonen hangen vlinders aan de gevels, en weerbestendige canvassen met tulpen, lavendel of schaapjes.

Hier niet. Dit buiten-schilderij was echt huge.


Het is weer eens iets anders dan het geijkte Oud Hollandse blauw en groen.


Sommige dingen zijn in elke wijk hetzelfde. Hoe kleiner, hoe feller. Dit keffertje ging énorm tekeer. Gelukkig hing er een ronde waarschuwings-sticker op het raam: "Big dog is watching you", stond er op.


Zijn ze lelijk of niet, deze gordijnen?



Een flinke Plataan in een voortuin.


Hier een groen paradijsje.


In deze wijk opvallend veel oplaadpunten voor elektrische auto's, opslagplaatsen voor open haard hout en AED's (Automatische Externe Defibrillatoren).


Tussen alle bekende brievenbus-stickers zag ik opeens deze. Origineel, of niet dan?


Hele hoge treurwilgen.


Als kers op de taart heb ik de vaasjes in de tuin kunnen hervullen met verse bermbloemen.

Lang leve de invalwijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten