donderdag 1 januari 2015

Ik maak overal een PUNT van. Lichtpunt #1


Er zijn een heleboel dingen die we iedere dag doen. Van slapen tot aan het poetsen van je tanden. Of wat dacht je van douchen, je aankleden, nadenken en naar het toilet gaan?
Al deze dingen doen we - in principe - zonder erbij na te denken. Het gebeurt gewoon, we zijn het gewend, we doen het omdat het hoort, misschien wel moet?

Maar stel je nu eens voor dat je iedere dag iets doet waarbij je wél moet nadenken. Sterker nog: iets waarbij je graag na wílt denken. En dat dan 365 dagen lang. Elke dag. Dat zorgt ervoor dat je na 365 dagen - een jaar dus - en verzameling eigen, authentiek materiaal hebt. Dat is dus een 365 dagen project.

Ik ga eens kijken hoever ik daarmee kan komen. Ga overal een PUNT van maken.

Te beginnen met een Lichtpunt.



We hadden het gezellig met ons vieren. 
De bollen die Oudste gebakken had waren heerlijk. Mijn appel- en bananenflappen mochten er ook zijn. Boterkoek voor Jongste, koffie, sinas, wijntje, watertje, saucijzenhapjes. De Toppers op TV en het nog leuk vinden ook.

Eenvoudig. Of noem het saai. Maar het was een fijne avond op een paar vierkante meters.

Om middernacht bleven de zakken vuurwerk - alles over van vorig jaar, niets erbij gekocht - bij de tuindeur staan. Dicht. 

In mijn eentje liep ik naar zolder om de verkleuringen in de lucht te zien.
Lichtpuntjes. Overal.

Ik gun iedereen veel mooie dingen in 2015. Probeer ze te zien. Dat ga ik ook doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten