zondag 11 januari 2015

2000-kilometer-punt #11


Ik bereikte het tweeduizendkilometerpunt.



Ik rende langs weilanden vol koeien en schapen

Ik rende over eindeloos lange paden, vaak windje tegen

Ik rende over zebrapaden, terwijl weinig vooral vrouwelijke automobilisten afremden

Ik rende langs bloeiende rozenstruiken en velden vol sneeuwklokjes

Ik rende ook wel met tegenzin

Ik rende soms vol overgave

Ik rende door rustige woonwijken

Ik rende in het donker over de Slimme Watering

Ik rende met verlichting om; een kerstboom is er niets bij

Ik rende langs tractoren die het hooi van het land haalden

Ik rende langs rinkelende trams

Ik rende door bossen en over dijken

ik rende de bruggen op en weer afIk rende langs aanspringende straatverlichting

Ik rende tot mijn gedachten allemaal langzaam waren weggedreven uit mijn hoofd

Ik rende terwijl de regen langzaam verdreven werd door de zon


Ik rende langs geknotte wilgen

Ik rende langs stoplichten

Ik rende langs slootjes

Ik rende alleen

Ik rende samen


Ik rende in vakantieparken

Ik rende tot mijn hart bonkte in mijn keel

Ik rende langs sportvelden

Ik rende langs zwanen die 'hun' fietspad verdedigden

Ik rende naar huis

Ik rende in totaal al tweeduizend kilometer

Ik verbrandde daarbij 261 hamburgers; best veel hè?

3 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met dit mijlpunt......het geeft een goed gevoel dat wij er samen een aantal van die kilometers hebben gelopen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heb je mooi verwoord..en 2000 km.
    Ik wordt wel geïnspireerd door je!
    Ik rende laatst om de Trein te halen.

    Ga zo door en blijf ervan genieten.
    Groetjes Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ontzettend leuk gedicht, je nam mij ook even mee langs huizen, weilanden en trams. Super! Jammer dat die hamburgers er bij mij nog zitten ;-). Lieve groet, Irma M.

    BeantwoordenVerwijderen