donderdag 19 februari 2015

Voorlopig Eindpunt #50


Vandaag een update qua gezondheid.

Het gaat goed met me. Ik voel me goed, ik voel me sterker, energieker en blijer. Dat is me veel waard.

Ik had telefonisch contact met mijn reumatoloog. De laatste keer dat ik hem zag was op 
8 januari. Hij stuurde me toen door naar de dermatoloog en liet me weer bloedprikken. Dit met name om het bloedbeeld te vergelijken met juni 2014.

Hij wilde het kort houden geloof ik. "Het bloedbeeld is helemaal in orde."

Ja dàhàg. Dat is me té kort. Misschien wil ik wel teveel weten. Maar pas als ik dingen weet en snap, ben ik rustig.

Met doorvragen kwam ik nog heel wat meer te weten.
- Dat mijn witte bloedcellen in november nog laag waren, maar in januari weer een normale waarde hadden.
- Dat er net als toen (dezelfde) antistoffen meetbaar waren.
- Lever- en nierfunctie waren goed.
- Geen suiker.
- Het eiwitspectrum was normaal.
- Schildklier was OK.
- De kalkstofwisseling was normaal.
- Alle nieuwe wegen die bekeken zijn, daar komt niets uit.
- Er zijn onvoldoende aanwijzingen voor een definitieve SLE-diagnose .

Zijn conclusie:
Ik heb een autoimmuun-profiel met een groter risico om SLE te ontwikkelen.

Als er nieuwe ontwikkelingen of verschijnselen zijn, staat hij daarvoor open en kan ik opnieuw contact leggen.

Inmiddels zit ik alweer twee-en-een-halve week dagelijks aan de pil. Flinke jongens zijn het. Door mijn lage weerstand, was er een schimmel onder mijn voet gekropen. Zoals elke bijsluiter staat ook deze vol met allerlei mogelijke bijwerkingen. Eén daarvan trok speciaal mijn aandacht, want die zie je niet zo vaak. "Het kan het aantal witte bloedcellen en bloedplaatjes doen verminderen." Hè ja, dat zou nog eens handig zijn in mijn geval.
Na vier weken gebruik, moet ik me weer bij de dermatoloog melden. 
Volgens de reumatoloog is er wat hem betreft geen bezwaar om eventuele lichttherapie te gaan starten voor mijn Raynaud-klachten. Of ik dat even door wilde geven. Dat wil ik wel.

De afspraak die ik deze week met de hematoloog had, is drie weken opgeschoven. 
De dokter was namelijk zelf ziek.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten