donderdag 26 februari 2015

Verzamelpunt #57

Wij zullen ongetwijfeld niet de enigen zijn die ten prooi zijn gevallen aan deze rage.
Bij iedere 15 euro aan boodschappen of speciale artikelen krijg je in de supermarkt een moestuintje.   
Uiteraard is er een bijbehorend Groei & Doeboekje en een sticker-kalender.

De jongens zijn er enthousiast over en ik vind het ook leuk.
We zijn niet alleen. Voor de supermarkt staan rijen bedelende kinderen: "Mevrouw, mag ik uw moestuintjes?"


~ juni 2006 ~

Hier had ik Een Mening over, vroeger. Dit vond ik typisch zo'n voorbeeld van nare marketing, van geldklopperij, van een voorbijvliegende rage waar je over een jaar niks meer van hoort. Waarvan je, als je nog geen kinderen hebt, zeker weet dat je er absoluut nooit aan mee gaat doen, want wat leren ze daar nou van, helemaal niks, al dat soort onzinnig materialisme, en dan hebben we het nog niet eens over het in de hand werken van zeur-terreur in winkels, ze moesten zich schamen daar. ;-)


~ januari 2008 ~

Inmiddels heb ik kinderen en al heel veel van dit soort acties meegemaakt. 
Bovendien hebben zij en dus ik ook, daar heel veel plezier aan beleefd. 
De meeste verzamelingen liggen nog in hun kast, want ze willen er niet vanaf.


~ Juni 2012 ~

Jetix knikkers, Nickelodeon sjoelstenen, voetbalpuzzels, wuppies, smurfen, poppenkastpoppen, gogo's, funky beans, keuken mini's, muppets en dierenplaatjes. 
We hebben overal aan mee gedaan.

Jaarlijks hoogtepunt waren de voetbalplaatjes.



Ik hàd er dus Een Mening over, vroeger. 
Maar ja.
Mooie dingen hoor, Meningen, maar je spaart er geen moestuintjes mee. En dus heb ik inmiddels aardappelen genoeg voor drie weken. En heb ik me zelfs verlaagd tot het schaamteloos inschakelen van opa's en zelfs collega's.



Andijvie hebben we drie keer dubbel. Iemand ruilen voor een Basilicum?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten