donderdag 5 februari 2015

Vriespunt #36


Vandaag kreeg ik de volgende tekst onder ogen. Mooi.

"Geluk is geen doel op zich. Dat is een vrij leeg streven, denk ik. Het is altijd aan iets verbonden. Geluk overkomt je wanneer iets lukt. En omdat niks voortdurend kan lukken, is het altijd een momentopname. 
Maar het probleem met onze huidige samenleving is dat we aan die momenten voorbij vliegen. Doordat we altijd bezig zijn, altijd maar aan staan, online zijn, druk, druk, druk. We staan te weinig stil. En dat is zonde want juist in dat stilstaan, die momenten waarin je de boel de boel laat en je je aandacht vestigt op wat er is, kun je bij uitstek een geluksgevoel ervaren. 
Dus onderbreek vooral je normale dagelijkse routine regelmatig even. Door een wandelingetje te maken. Gewoon een beetje voor je uit te staren. Even echt naar muziek te luisteren. Rust is een belangrijke voorwaarde voor het ervaren van geluk."

Vanochtend beleefde ik een klein geluksmoment, toen ik vanachter mijn ontbijtje en eerste kop koffie, de tuin in keek.
De wereld was in één nacht wit geworden. Een mooi dun dekentje. Rust. Beneden vriespunt.

Sjors beleefde trouwens zijn geluksmoment vanavond, toen hij zijn vijfde muis overmeesterde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten