zondag 22 februari 2015

Puntgaaf idee #53

Hier zijn wat feiten die niet kunnen worden weerlegd:

1. De opgroeiende jeugd krijgt tegenwoordig het liefst geld als ze jarig zijn.
2. Geld is geweldig.
3. Maar niet zo leuk om te geven.
4. Omdat het te makkelijk is.
5. Er zijn tal van manieren om geld leuk te verpakken.
6. Dan heb je een win win situatie.
7. Kind blij, ik blij.

Geef me papier, een schaar en lijm en ik ben zo blij als een varkentje in de modder.

Need I say more? Nee hè. Dacht ik al. Maar jij kunt het ook. Kijk maar.


Als je dit in huis hebt, is de rest een fluitje van een cent.


Neem een stukje leuk papier, twee keer zo groot als je eigenlijk nodig hebt. Knip dit op maat van het wc-rolletje. Plak aan beide lange zijden een stuk dubbelzijdig tape. En zet het dan vast op het rolletje.

Weet je wat nu zo mooi is? Dat ik van de andere helft van het papier volgende week gewoon weer zo'n cadeautje kan maken. Hah!


Ik deed een propje gemaakt van een gekleurd servetje onder in het rolletje, en zette dit vast met een stukje plakband. Toen kon ik er geld in doen.


Het rolletje mét geld ging in het potje. Daaromheen deed ik de smarties.
Daar stond ik net erg mijn best op te doen, toen Jongste binnenkwam.

'Lekker, je hebt er nu wel genoeg hè?', zei hij. Hap hap hap hap, weg smarties. Weet je wat dat betekent? Nu kan ik dus toch niet volgende week nog zo'n cadeautje maken.

Pubers zijn leuk, wist je dat? Fantastisch zijn ze, werkelijk een aanwinst voor je leven en je huis. Kan ze echt aanraden. Wil je er eentje proberen? Zeg het maar.

Ik stuur je er zo eentje.


Verder dan maar. 
Een paar raamstickers er op. Die had ik eens bij een tijdschrift gekregen en zijn prima bruikbaar voor dit projectje. Aan de achterkant zit onder andere nog een fiets-sticker. Daarmee scoorde ik bonuspunten, want die had de jarige vandaag juist nieuw gekregen. Zonder dat ik het wist. 

De zon brak door toen ik deze foto nam. Ik zeg, da's geen toeval, mensen.
Kijk dan toch wat een prachtige cadeau dit wordt.


Leeftijd er op. Strik er om. En klaar!


Oh nee. Inpakken nog, anders is het geen echt cadeau.

2 opmerkingen:

  1. Echt een heel leuk, creatief kado!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je :-)

    Lang leve internet. Daar doe je nog eens ideeën op. Die ik dan mooi weer kan delen.

    BeantwoordenVerwijderen