maandag 7 maart 2016

Boursin

Ik had weer een reden voor een uitsloverijtje. We hadden een mee-eter uitgenodigd. 
Niet zomaar eentje. Nee. Hij had twee pluspunten, naast dat het natuurlijk gewoon gezellig is als tie er is.

Maar. Hij is aan de lijn én hij houdt van kaas. Kijk, zulke mannen heb ik niet elke dag in huis.

Ik moest denken aan het recept dat ik lang geleden van een vriendin kreeg. We woonden beiden in Vlaardingen en waren allebei geen ster-kok. Dat schept een band. Zij kon goochelen met boursin. Dàt eten wilde ik graag nog eens maken. Via mail kreeg ik van haar de informatie over hoe het ook alweer moest.




Het ui, de champignons en de paprika had ik nog in huis. Een aantal dingen kocht ik erbij.

- Tortellini met vleesvulling
- 2 pakjes Boursin van 80 gram
- klein blikje fijne Doperwtjes
- klein blikje Champignonsoep
- gemarineerde Kipfilet


Het moeilijkste deel had ik toen achter de rug. Want dit gerecht maken is dus ècht héél eenvoudig.

Zeg nou zelf: water koken kan iedereen. Dus dat deed ik. Een pannetje vol en zodra het begon te bubbelen ging de Tortellini er in voor een minuutje of veertien.

Intussen braadde ik de kipfilet even aan. Deed de in kleine stukjes gesneden champignons / ui / paprika erbij. Daarna de Boursin en ik bleef net zolang roeren tot de klompen zacht waren geworden en opgenomen in de brei.

Nu nog de erwtjes en champignonsoep erbij en verwarmen maar.


Zodra de Tortellini klaar was, kon het bij de rest.


Et voilà! Het was de-li-ci-ous. Al zeg ik het zelf. Hij zei het trouwens ook.

Zeker weten dat zijn diëtiste het er niet mee eens gaat zijn. Ik gaf hem ook nog twee porties mee voor later. Dan maar eens flink burgerlijk ongehoorzaam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten