donderdag 5 maart 2015

Daar kun je een puntje aan zuigen #64

We hebben taart!
Niet vanwege een 'school-tien' dit keer. Maar omdat er iemand 40 is geworden en een Workshop Taartmaken cadeau kreeg van haar vriendinnen.



Het was een leuke avond. Met hapjes en drankjes. Marsepein en kleurstof. Botercrème, aardbeienjam en pudding. En héél veel poedersuiker.

Er zijn echt mooie dingen gemaakt. Een aantal bloementaarten, een hippe handtas, een feestvarken.

Ik was met een verzoekje van huis gegaan. Of het ook een Minecraft-taart kon worden?

Minecraft is een computerspel uit 2011. Hierbij kan men in een uitgestrekt gebied kubusvormige objecten plaatsen op een rooster. Het spel bouwt automatisch een omgeving, met grondstoffen, tegenstanders, dieren, tunnelsystemen, bergformaties en meren.



Het heeft wel iets weg van digitaal met lego spelen. Het spel is populair bij de huidige jeugd. Vooral Jongste is er erg bedreven in. Wanneer hij met vrienden erover in gesprek is, is het alsof ik naar aliens luister. Ze zijn totaal niet te verstaan.

Ik had daarom wat huiswerk gedaan en op internet plaatjes gezocht van Minecraft-taarten. Dat zag er allemaal best ingewikkeld en tijdrovend uit. Ik koos wat eenvoudige voorbeelden en bedacht dat als ik de basiskleur groen zou maken, en er met letters de naam van het spel op zou zetten, het toch al bijna niet fout meer kon gaan.



Het lukte. Vond ik. 

Thuis gekomen was Oudste bezig met naar bed te gaan.
Ik: Wil je hem even zien?
Hij: Nee hoor. Hoeft niet.



Arghhh......pubers?!!

Vanmorgen was Jongste wél nieuwsgierig naar de inhoud van de taartdoos. Hij tilde de deksel op en ik zag zijn ogen groter worden. Hij vond hem mooi, goed gelukt, heel echt en wilde persé een foto ervan op zijn mobiel hebben.

Dat vind ik een compliment om een puntje aan te zuigen. Of ie ook lekker is, maakt me dan bijna niet meer uit.


1 opmerking:

  1. Het was super leuk om te doen!! Jouw creatie is super geworden Sjaan!
    De taart smaakt overigens heerlijk!!! xxx

    BeantwoordenVerwijderen