dinsdag 3 maart 2015

Broodpunt #62

Een tosti (Nederlands-Nederlands) of croque-monsieur (Belgisch-Nederlands) is een sandwichgerecht dat bereid wordt door twee sneetjes brood, samen met het tussenliggende beleg (ham, of een ander soort vlees en kaas) te roosteren.

Zo staat het in Wikipedia.

Hier thuis kennen wij een aantal varianten. Uiteraard die met kaas en/of ham. Met salami. 
De jongens eten hem wel eens met suiker. Oudste neemt hem regelmatig mee naar school en vindt hem dus koud ook goed te pruimen.

Vandaag kwam er een, voor mij nieuwe, variant bij. Ik kreeg de suggestie in mijn mailbox. De ingrediënten spraken me aan en de uitvoering leek uitermate simpel. Precies goed dus.

Ik probeerde het uit en het resultaat verraste me. Mooi van uiterlijk en lekker qua smaak.
Het is weer eens iets anders.



Tosti met zalm en eigeel:
Besmeer beide volkoren boterhammen aan beide kanten met kokosolie of roomboter.
Beleg een boterham met gerookte zalm en smeer/verdeel een eidooier over de boterham.
Klap dicht en bak in een tosti ijzer, pan of oven aan beide kanten.


Iemand nog een andere suggestie, die ik eens uit kan proberen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten