maandag 7 december 2015

Lichtpunt #341

Woensdag twee december haalden we de boom al in huis.

Ik was gewoon even druk. Met van alles en niks. Maar toch echt wel druk.

Dus op zaterdagavond waren de heren het zat. "Gooi er dan in elk geval één lichtsnoer in. Dat staat alvast gezelliger."

Helemaal mee eens, dus dat deed ik.

Gisteren was ik weg. Dat staat dus synoniemen voor 'geen-tijd-voor-de-boom'. 
In de loop van de middag kreeg ik Jongste even aan de telefoon. "Mam, we hebben de rest van de lichtjes er in gedaan hoor!" Ik allang blij. Maar er kwam meer: "Maar het ziet er echt niet uit, dus dat moet je maar wel over doen."

Tuurlijk.

Vandaag dan maar. Ik worstelde, net als die andere miljoenen medelanders, me een weg door de lichtjes. Net toen ik klaar was en nog tevreden ook, sprong het langste snoer dat er in zat, uit. Past. Boem. Zwart en donker.

Snotver de snotver. Nou is er in niet zo makkelijk, maar er weer uit terwijl er nog andere snoeren tussen hangen, al helemaal niet.

Dus.


Dat zal ze leren!


1 opmerking:

  1. Haha....wat is dat irritant zeg!!!
    Voor lichtjes moet je inderdaad een hoop geduld hebben.
    Natasja

    BeantwoordenVerwijderen