woensdag 2 december 2015

GeldinzamelPunt #336

Update:

Woensdagavond schreef hij onderstaande op mijn blog. 
Iets over een schoolproject, een goed doel, zelfontworpen kaarten en dertig eurocent. Ik maakte op Facebook wat reclame voor hem.

En toen ging het los....

Eerst was hij verbaasd, daarna werd hij giechelig. Dit had hij niet verwacht. Gisteren was hij druk met corresponderen en zijn administratie. Inmiddels is zijn blogbericht 85 keer gelezen en zijn er al 134 (!) kaarten bij hem besteld. Jullie hadden zijn grijns moeten zien. Goud waard.

Wim, Saskia, Thea, Lucia, Fred, & Lidy, Anneke, Rita, Ap & Mo, Silvia, Cees, Rene, Rianne, Marielle, Ilja, Erik & Diana, Deborah, Monique en Eleonora: ENORM BEDANKT!

Zondagavond moet hij zijn definitieve bestelling aan school doorgeven, dus als je ook een kaartje wilt moet je nog even verder lezen.


Vandaag een primeur. 
Er is een GASTBLOGGER op mijn blog. 
Ik doe dit keer een stapje opzij en zet zijn bericht in de schijnwerpers.

Omdat hij zich zo inspant en inzet met zijn klas en school. Voor het goede doel.
Omdat ik hoop dat hij zijn enthousiasme en sociaal gevoel nooit kwijt zal raken.
Omdat ik het hem gun dat hij straks trots en tevreden terug kan kijken op een mooi en succesvol project.
Omdat hij met weinig tevreden is en het toch mogelijk moet zijn dat hij zijn doel - een totaalopbrengst van ongeveer 6 euro - haalt.

~ Hier werkt hij aan dit blogbericht. ~

Beste mensen die dit lezen.

Ik ben Wessel de zoon van Diana

Ik zit op de school Lyceum Schravenlant.
Wij hebben voor een opdracht op school wenskaarten gemaakt.
Dit is het resultaat :


~ Zo ziet de Kerstkaart er uit. ~


~ Dit zijn de Geboortekaarten. ~

~ Dit is de Verjaardagskaart. ~

Wij gaan ze verkopen aan mensen en halen zo een bedrag op.
Dat bedrag wordt gedoneerd aan Serious Request van 3FM.

Dit jaar is het voor "Keep them going".
Help Serious Request met het inzamelen van geld voor jongeren die iedere dag moeten overleven in erbarmelijke omstandigheden in landen als Syrië, Democratische Republiek Congo, de Centraal Afrikaanse Republiek en Zuid-Soedan.



In totaal zijn er bijna 50 miljoen jongeren die bezig zijn met overleven i.p.v. naar school gaan. Hoe helpt het Rode Kruis? Het Rode Kruis is bezig met het bevorderen van de persoonlijke ontwikkeling van de jongeren in kwestie. De jongeren leren o.a. Engels, ICT en wiskunde. Daarnaast worden trainingen gegeven om jongeren te leren hoe ze de stap naar de arbeidsmarkt kunnen maken. Ook wordt geleerd hoe ze bijvoorbeeld een winkel kunnen starten.



Bedankt dat u dit las en ik hoop dat u een bijdrage wilt leveren aan Serious Request.
Als u een kaart van mij wilt kopen, contacteer mij dan op: schuurmanski@caiway.net of 
3338@schravenlant.nl.

Deze kaarten kosten maar € 0,30 per stuk :D

Met vriendelijke groet, van Wessel

PS: Als je 1 kaart bij hem bestelt, maak je hem híer blij en tegelijk een kind elders op de wereld. Ik sponsor de verzendkosten zodat je kaart bij je thuis komt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten