zaterdag 7 november 2015

Smulpunt #311

Daar zat ik dan vanmorgen. Bakkie. Boekie. 

Het is zaterdagmorgen kwart voor acht. Ik zit in een voetbalkantine.

Wie verzint dat? Nog vroeger de deur uit dan een schooldag waarop hij het eerste uur moet beginnen.


Mijn oog bleef lang hangen op deze pagina.


Ik had het al vaker gehoord. Appeltje - eitje om dit te maken. Ook voor niet zulke handigerds als ik.


Vroeg in de avond kwam Oudste helpen. Hij sneed de appels, ik maakte het kruimbeslag.

Twee appels, beetje kaneel, 100 gram roomboter, 140 gram bloem en 75 gram suiker. Meer is er niet voor nodig.


Het resultaat van vroeg opstaan: een 5 - 1 winst en een héérlijke traktatie bij de koffie.

Morgen koop ik vanille-ijs en doen we het nog eens over. Mmmmm........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten