zaterdag 15 augustus 2015

Ribuitmijnlijf Punt #227

Zijn vrije leventje is afgelopen. Om 6.15 uur de wekker en weer voor de baas aan de slag.
Gelukkig zijn de jongens nog in vakantie-modus en kunnen we het als gezin nog even rustig aan doen.

Het nieuwe school- en sportseizoen gaan bijna starten.
Vandaag alvast een nieuwe agenda voor Jongste gekocht. Hij gaat een nieuwe fase in. Vanmiddag zou ik bij B.runa in de buurt zijn en ik had hem gevraagd op hun site te kijken welke agenda hij zou willen. Of hij mij een top 3 door wilde geven. Zowaar. Na drie keer vragen deed hij het (al).
"Doe mij maar een blauwe mam."
"Hoe bedoel je?"
"Doe mij maar eerst een blauwe, dan een groene of een zwarte."
Hij is dus blijkbaar klaar met alle hippe jeugd en thema agenda's. Wil gewoon een simpele onopvallende.
Tja.

Oudste moest nieuwe voetbalschoenen. Heel nodig. Vond hij.
Voorgaande jaren kreeg hij inderdaad elk seizoen nieuwe. Want dan had hij de zool eronder vandaan gespeeld, en had intusen twee schoenmaten groter. Dan heb je nieuwe nodig. Echt. Vond ik ook.
Vorig jaar kreeg hij, naar onze maatstaven, dure. Rond de 140 euro kostten ze.
Maar omdat hij nooit ergens om vraagt en niet om merken geeft, gunden wij hem deze. Want qua voetbalschoenen en kleding heeft hij wel wensen.
Het leverde op dat door de betere kwaliteit, ze niet kapot waren aan het einde van het vorige seizoen. Te klein waren ze ook al niet.
Dus dat was mooi. Geen nieuwe schoenen nodig. Dacht ik.

Fout! Helemaal fout! Om de blits te kunnen maken en om allerlei andere redenen die ik alweer vergeten ben en toch niet snap, heeft hij ze wel degelijk nodig.
Jongste vond van hij ook. Maar dat is me echt te gek. Hij is pas in januari 2015 begonnen. Ze passen nog en hij speelde er pas vijf maanden op. Hij was het verrassend snel met me eens.

Daarom ging alleen Oudste met zijn vader op stap. Maandag zijn eerste training, dus haast was geboden.
Pa vroeg vooraf aan mij wat we ervoor uit zouden gaan geven.
"Dat laat ik aan jou over. Gebruik je verstand."

Als een kind zo blij is hij ermee. Ik ben dus blij voor hem.
Over de prijs werd niet gesproken.

Ik snap inmiddels waarom.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten