woensdag 19 augustus 2015

Punt van verbazing #231

Hij heeft er zin in!

Vanaf half mei heeft hij al geen school meer. Wél doet hij één of twee keer per week twee en een half uur Duits met zijn opa. Daarbij maakt hij ook opdrachten, zeg maar een soort huiswerk, maar dan op vrijwillige basis. Dat maakt veel verschil. Hij beleeft er nu plezier aan.

Langzaam is hij zich aan het voorbereiden op de tijd die komen gaat. Schooldagen, van huis, vroeg opstaan, dingen moeten.

Hij verheugt zich er op. Lijkt het.
Keek er naar uit dat zijn bestelde boeken bezorgd zouden worden.

Inmiddels is dat gebeurd. Met veel genoegen maakte hij de doos open en bekeek alle boeken van buiten en van binnen.



Toen gebeurde het.

"Mmmm.....ik kàn er denk ik nog wel wat van leren, maar........."
"Wat, maar.....?"
"Nou ja. Ken jij de vier P's van Marketing mix?"
"Uh......nee.....maar ik heb nooit Economie gehad. Ken jij ze wel dan?"
"Ja natuurlijk. Ik zie dat in dit boek Hoofdstuk twaalf daar over gaat. Op de MAVO hadden we dat al in Hoofdstuk één."



O jee. Ik zie een onderschatting aankomen.

Hij vervolgt met:
"Ik ga eens even knallen dit jaar. Allemaal zevens halen. Ik ga ècht serieus doen. Dit is voor het echie. Ik ga mijn best doen jonguh!"

Hij balt er zijn vuist bij.

Als het toch eens waar is..............

Geen opmerkingen:

Een reactie posten