maandag 24 augustus 2015

Adviespunt #236

Voor alles is een eerste keer. Ik ben bijna negenenveertig en vandaag was ik voor het eerst bij een Fysiotherapeut.


De klachten die ik van mijn rug heb, houden veel te lang aan nu.
Tijd om een professional eens mee te laten kijken.

Zijn conclusie is dat de spiertjes aan beide zijden van mij SI gewrichten, naast de wervels L3 tot en met L5, niet goed functioneren.


Met huiswerk-oefeningen ging ik weer naar huis. Niets nieuws onder de zon, want precies die oefeningen deed ik al. Maar nu zal ik het intensiever en consequenter gaan doen. En heb ik iemand die met me mee kijkt naar de vorderingen die er wel of niet zullen zijn.

Ook kreeg ik de bevestiging dat ik één keer in de week kalm aan kan gaan hardlopen.
Na een rustperiode van een week of zeven ben ik daar wel weer aan toe. Geloof ik.


Het is een leuke therapeut trouwens. Met een spectaculaire naam. Abbas Jafri. Doet me denken aan een Disney figuur, van Aladdin of zo.

Voor ik de afspraak had, googelde ik op zijn naam. Toen kwam ik hier op uit.


Een Pakistaans model.

Maar hij was het niet. "Mijn" Abbas maakte ook een prima indruk. Dan maar geen model.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten