zondag 16 augustus 2015

Gesprekspunt #228

Komkommertijd.

Op TV met alle herhalingen.

Op mijn Blog nu de vakantieverhalen op zijn.

Maar deze kleine gesprekjes hier thuis kan ik wel met jullie delen.


* We kijken laat op de avond TV. Of eigenlijk bij gebrek aan iets leuks, zijn we met onze eigen dingen bezig, terwijl op de achtergrond een zender aanstaat waarop oude muziekvideo's worden uitgezonden.

We horen: "Ik krijg een heel apart gevoel van binnen........."
Wim en ik zingen het allebei mee. Oudste zit ons met open mond aan te kijken.
"Heeft dat ècht op één gestaan?"
In beeld staan de letters LP. Hij heeft geen idee waar dat voor staat en als wij hem dat uitleggen nog steeds niet.
Nog even, en de jeugd weet ook niet meer wat een CD is.

* We zitten aan tafel. Met zijn vieren. Dat gebeurt niet zo vaak.
Oudste zit altijd links van me. 
Op een gegeven moment prikt hij, geen idee waarom, met zijn vinger in mijn aardappel.
"Smeerlap", zeg ik tegen hem. "Met die vinger zat je vanmiddag nog in je neus."
Zegt hij: "Nee hoor, dat was deze!"
Iek!!

* Als we sla eten, eet Oudste altijd eerst zijn vlees, dan zijn aardappelen en gaat daarna pas sla uit de bak op zijn bord gooien. 
Hij kijkt in de bak en zegt:
"Lekker is dat, alles is er al uit. Ik krijg alle rommel." 


* Jongste kwam ook grappig uit de hoek.
"Ik snap wel dat jullie nog een kind wilden.
De eerste was mislukt."

* Als Jongste achter de PC zit, gaan zijn vingers vliegensvlug over het toetsenbord.
Nederlands, Engels het maakt niet uit. Hij kan razendsnel foutloos typen.
"Goed hè mam", zegt hij.
"Ik kan zonder typecursus toch helderziend typen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten