dinsdag 21 april 2015

Broodpunt #111


24 uur eerder:

Hé mam, morgen ben ik vroeg uit hè. Weet je wat ik wel weer eens zou willen? Wentelteefjes! Wil jij die weer eens voor me maken?

Dat was inderdaad lang geleden.
Ik realiseer me nu dat ik hem 'vroeger' best heb verwend. Elke dag was ik voor hem thuis tussen de middag, als hij vanaf zijn basisschool hier kwam lunchen. En bijna elke dag maakte ik wel iets lekkers. Tosti's, pannenkoeken, brood met knakworst of hamburger en wentelteefjes.
Het kwam regelmatig voor dat klasgenootjes een eetafspraak met hem maakten en dan vooraf een verzoekje indienden. Of we dan misschien precies hamburgerdag konden hebben? Wentelteefjes waren favoriet bij zijn meisjes-vriend. Zijn vrouwelijke klasgenootje waarvan je niet mocht zeggen dat het zijn vriendinnetje was want dan zouden de mensen kunnen denken dat hij er verliefd op was. En. Dat. Was. Absoluut. Niet. Zo.

Vandaag dus weer eens wentelteefjes. Hij heeft gesmuld. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten