zondag 19 april 2015

ALS Steunpunt #109

ALS je 's ochtends stijf en stram je bed uit stapt, maar ervaart dat dat gevoel na tien minuten weg is.....
ALS je langs billboards rijdt waar je van onder de indruk bent.....
ALS je een documentaire ziet, waarvan je denkt "gut, je zal het maar hebben".....

.....tel dan je zegeningen.

ALS sporten je in je hobby en vak groot heeft gemaakt.....
ALS je spieren langzaam maar zeker van je afgeknabbeld worden.....
ALS tijd je grootste vijand is.....

.....dan ben je de Sjaak.



Elk jaar organiseert zij, een oud-collega, bij haar Maassluisse atletiekvereniging een LadiesRun. Kleinschalig, ongedwongen en altijd gekoppeld aan een goed doel. Als ik in de gelegenheid ben, loop ik mee. Dit jaar had ze de Stichting ALS gekozen.

Hij stond al in mijn agenda, toen ALS plotsklaps een gezicht voor me kreeg.
Geheel toevallig werd er voor hem op dezelfde dag een Vlaardingse actie op touw gezet.
Mijn dag was dus gevuld, want daar wilde ik ook bij zijn.



Al vroeg was ik op de Korhoenlaan, waar bleek dat de eerste clinics naar later op de ochtend doorgeschoven waren. Dus weer in de auto en op doorreis naar Maassluis.



Het werd een relaxed loopje. Van de aanwezige lopers bleken er precies tien ladies de tien kilometer te gaan rennen. Vooraf hadden we bedacht er een trainingsrondje van te maken en daar hebben we aan vast gehouden. Als de nummers acht, negen en tien renden we als trio over de finish.




Terug in Vlaardingen wachtte me een feestje gecombineerd met een reünie. 



De aanleiding was dan wel intens treurig, de sfeer en energie waren geweldig. 


Het was om vele redenen bijzonder.



ALS ik weer eens iets te mopperen heb, denk ik terug aan vandaag.
En tel mijn zegeningen.

1 opmerking:

  1. Een zeer sportieve dag..Dus Diana!
    Voor een goed doel je lekker in het zweet werken. Toppie

    BeantwoordenVerwijderen