woensdag 11 januari 2017

Creatief krukje

De gamekamer op zolder is nog steeds A Work In Progress. Dat weten jullie hè? Klussen en projecten duren bij ons behoorlijk lang. Maar zolang er nog steeds vooruitgang geboekt wordt, klaag ik niet. 

Inmiddels zijn de muren gestuukt. Is de kabel doorgetrokken, zodat we nu ook boven perfecte wifi-verbinding hebben - van levensbelang tegenwoordig -. Hebben we twee nieuwe kunststof dakramen. Mét hor en rolgordijnen. Staat er een nieuw kastje voor alle apparatuur. Én is het bureau één verdieping opgeschoven naar deze kamer.

Het volgende hoofdstuk heet Dartbord. We waren bij de Kw*ntum vrijdag. Voor een stuk tapijt, dat rondom het dartbord moet komen te hangen. Voor het geval ze misgooien of de pijltjes een eigen leven gaan leiden. Tapijt = gevonden.

Loop ik daar zomaar tegen dit leuke krukje aan. Een perfect voetenbankje voor bij de stoel in 'mijn hoekje'. Wat weer onderdeel is van het Work In Progress Project in de woonkamer. Voor negen euro mocht ik het meenemen. Ik zei: deal!


Zondag besloot ik het nog een beetje op te leuken met een likje verf. Van de Annie Sloan verf - verf voor luie mensen, omdat er niet onder geschuurd hoeft te worden, hij makkelijk smeert én snel droogt - had ik nog restjes staan. Van de keer dat ik houten kringloop stoelen verfde voor bij de eettafel.


Ik tapete de pootjes af op de juiste hoogte en verfde ze één voor één. De kleur heet trouwens Duck Egg Blue. Wie verzint zoiets? Ja, Annie zelf waarschijnlijk.


In de droogtijd tussen de twee lagen in, kon ik mooi de beschadigde plekjes op de stoel bijwerken.


Voor de afwerking moest er nog een dun laagje wax overheen. Daar worden de geverfde delen minder kwetsbaar van en stoot je niet bij de minste aanraking, verf er af.


Klaar! Zo gepiept.


Ik ben er blij mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten