woensdag 30 september 2015

Gelukspunt #273


Mijn moeders komen uit een groot gezin. 


 Moeder Sjaan had twee grote zussen. Riet en Martha.


Zus Martha sloeg een man aan de haak.

~ Moeder Diny, samen met zus en broers, op de foto met het verloofde paar. ~
In 1965 trouwde ze met hem. Mijn moeders waren er beiden bij.


Dat is nu vijftig jaar geleden. Ze moet het inmiddels zonder haar twee zussen van de eerste foto doen. Ik moet het zonder mijn twee moeders doen. Maar ik ben er nu wél bij.


Zij hebben na al die vijftig jaren nog steeds elkaar. Zij verstaan de kunst van het geven en nemen. Van elkaar de ruimte laten. Elkaar aanvullen en ondersteunen waar nodig. Samen leuke dingen doen. Bijzonder hè?


Als liefde zoveel jaar kan duren
een halve eeuw al bij elkaar
dan moeten we een limo huren
dan zetten we champagne klaar.

Ze zijn een gouden bruidspaar. De jaren vorderen. Zeventigers zijn het inmiddels.

Ik gun ze nog heel veel zorgeloze, gelukkige en gezellige jaren met elkaar.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten