dinsdag 8 september 2015

Correctiepunt #251

Ik ben er druk mee.

Zij doet de opleiding die ik in negentienachtentachtig afrondde. Dat is heul lang geleden.

Zij moet ter afronding een scriptie schrijven, gekoppeld aan een praktijkonderzoek.

Zij deed dit op de locatie waar ik zevenentwintig jaar geleden óók mijn laatste stage liep en waar ik na mijn diplomering een baan kreeg. Hoe toevallig.


Ze heeft mijn hulp gevraagd. Ik schijn iets goed te kunnen met teksten, taalgebruik, opbouw, structurering, grammatica en spelling.

Daarom ben ik er nu druk mee. Waar ik bij aanvang twijfelde of ik, die al zolang uit de studie en uit het vak is, iets zou kunnen bijdragen, weet ik inmiddels dat dat wel degelijk zo is.

Deze oude rot voelt zich nuttig en gaat samen met haar, haar stinkende best doen voor een goed resultaat. Want deze student verdient haar diploma!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten