maandag 14 juli 2014

Gedurfd

  
Hij houdt van kort. Makkelijk. Geen gedoe. Hoezo kammen.

Maar het mot wel netjes zitten. 
Elke paar weken zit hij bij de kapper, waar ze naar zijn komst uitkijken. Altijd wat te beleven met die gast. Goed voor een kwartiertje flink lachen op een dag.



Maar laten we eerlijk zijn. Het is makkelijk verdienen voor ze. De dorpskapper rekent 17 Euro en Piet de Plukker 13,50 Euro.

Regelmatig krijgen we ingefluisterd waarom we dit toch niet zelf doen. Je koopt één keer een goede tondeuse en na een keer of vier, vijf zelf doen heb je je aankoop er uit.
Daarbij kan hij het dan elke week laten doen als hij dat zou willen. En ik weet, dat hij dat best zou willen.


Maar ja. Ik kan best leuk knippen en plakken. Met papier. Of ik dat met haar ook kan?
Keer op keer kreeg ik verzekerd dat het ècht ècht niet moeilijk is.



Toen we bij Tante op de camping waren en Neef daar ook was, werd er een tondeuse tevoorschijn getoverd. Marsie moest op een stoel en ik kreeg een demonstratie te verwerken.
Tja. Ik kon het niet ontkennen. Erg ingewikkeld zag het er niet uit.



"Nu jij. Zitten!" 

Maar dat deed ie mooi niet.

"Ben daar gek. Moet morgen naar mijn werk. Ik kan nu niet naar de kapper om het te laten herstellen als het mislukt." 

Wat een vertrouwen toch weer.........


  
Maar thuis mocht ik het doen. Op een vroege vrije ochtend, met de zekerheid dat zijn kapper tijd voor hem had, mocht het nodig zijn.

Wat een leuk klusje zeg. 

En niet onbelangrijk, de klant was tevreden.



Nu zijn we anderhalve week verder. Vanochtend heeft hij me geboekt. 
Zijn Nijmeegse4Daagse avontuur gaat beginnen en er wordt een warme week voorspeld. Dus het mot kort. Nog één standje korter zelfs.

Komt goed hoor Wimmie. Aan mij zal het niet liggen.



~ Update: 4Daagse-haar-standje 1 ~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten