vrijdag 21 september 2018

Nooit verwacht

Mensen die me goed kennen, weten dat ik een lekkerbek ben. Een zoetekauw.

Bovenaan mijn favorietenlijstje staat zonder twijfel 'karamel'. Wanneer ik iets koop of bestel, en heb de keus uit een variant met of zonder karamel, ga ik altijd voor de optie mét.

Deze maand was ik jarig. Ik wilde geen feestje, geen aandacht. Maar wél taart. Want dat hoort er altijd bij. 

Ik besloot er nu eens geen eentje te maken, maar te kopen. Bij Multivl**i. Die zit gewoon in 'ons eigen' winkelcentrum en ik koop er zelden iets. Waarom, weet ik eigenlijk niet. Want het concept is best goed. Je bent helemaal niet verplicht een hele taart te kopen, maar kunt ook een kwart of gewoon een puntje kopen. 

Omdat het míjn verjaardag was, bedacht ik dat ik met de keuze - want de keuze is daar echt reuze - nu eens geen rekening met de smaak van anderen ging houden. Ik ging kiezen wat IK lekker vind.

Daar kwam dit uitrollen:


De Bossche Bollen Vlaai

en de


Salted Caramel Vlaai.


Kijk hem lachen. Echt dé vlaai voor mij.

Maar een mens kan zich vergissen. Ik ook. Zelfs als het over karamel gaat.


Ik vond hem serieus niet lekker. Véél te zoet. Dit was de eerste keer dat ik karamel niet lekker vond. Nou ja. Op die ene keer na dan, toen ik probeerde zelf karamel te maken. Dat aangebrande prutje was het natuurlijk ook niet.

Gelukkig maakte die andere punten het helemaal goed. Lang leve de Bossche Bollen.

3 opmerkingen:

  1. Ik heb nog een tijdje bij de eigenaar van Multidinges gewerkt. Op kantoor. In totaal drie maanden. Zeker vijf kilo aangekomen. Er werden wat nieuwe vlaaien ontwikkeld en wij mochten proeven. De creme brulee was een van mijn favorieten. En de pepernotenvlaai.
    Gelukkig mag ik geen gluten meer ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha ha ha, ik moet hier wel smakelijk om lachen. Vijf kilo in drie maanden...gevaarlijke werkgever :-).

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen