woensdag 24 februari 2016

Ibiza



Hello party people!
This is Captain Kim speaking
Welcome aboard Venga Airways
After take-off we'll pump up the sound system
Cause we're going to Ibiza!

I don't wanna be a busdriver
All my life
I'm gonna pack my bags and leave this town
Grab a flight
Fly away on Venga Airways
Flyin' high
Ibiza sky


Regelmatig ondernemen we iets leuks met zijn drieën. Uitjes mèt en zonder overnachting(en). We maakten samen al twee meerdaagse buitenlandse reisjes, naar Barcelona en naar de Cote d'Azur.

Ik zit me al twee dagen scheel te zoeken naar mijn blogbericht van Nice, Cannes en Saint Tropez. Maar. Het is er niet. Inmiddels realiseer ik me hoe niet-fit ik me toen voelde. 
Dat de donkere tijd na deze minitrip me belette om over wat dan ook te schrijven. Terugkijkend naar alle foto's die er wél zijn van deze dagen, besef ik hoe fijn en bijzonder het er was. Samen.




I look up at the sky
And I see the clouds
I look down at the ground
And I see the rain go down the drain
Fly away on Venga Airways
Flyin' high
Ibiza sky

Whoah! We're going to Ibiza
Whoah! Back to the island
Whoah! We're gonna have a party
Whoah! In the Mediterranean Sea

Ioh ioh, oh we oh, oh we oh
Ioh ioh, oh we oh, oh we oh
Ioh ioh, oh we oh, oh we oh
Ioh ioh, oh we oh, oh we oh

We gingen in september tweeduizendenveertien. Na thuiskomst bleven we sparen. Elke maand een vast bedrag. Om twee jaar later opnieuw met elkaar op reis te kunnen, zonder in één keer een al te diep gat in onze gezinsbudgetten te slaan. Vierentwintig maanden. We schieten inmiddels al lekker op.




Far away from this big town
And the rain
It's really very nice to be
Home again
Fly away on Venga Airways
Flyin' high
Ibiza sky

Whoah! We're going to Ibiza
Whoah! Back to the island
Whoah! We're gonna have a party
Whoah! In the Mediterranean Sea

Ioh ioh, oh we oh, oh we oh
Ioh ioh, oh we oh, oh we oh
Ioh ioh, oh we oh, oh we oh
Ioh ioh, oh we oh, oh we oh


De planning is altijd een dingetje. We hebben te maken met dienstroosters, werkende partners, schoolgaande kinderen, onregelmatige diensten en een éénoudergezin. Dat zijn veel factoren om rekening mee te houden. Ad hoc iets plannen hoort daarom niet tot te mogelijkheden, maar een lange termijn planning wél. We weten dus al een poosje dat we gaan in oktober van dit jaar.

Waarheen weten we inmiddels ook. We zoeken elke keer naar een plek waar het lekker weer is, waar leuke stadjes met terrassen zijn, mooie natuur én strand. De meiden opperden Ibiza. Ibiza? Dat is toch dat hippe eiland waar je Patty Brard en iedereen van Shownieuws tegen het lijf loopt, waar je hip(pie) moet zijn, van feesten moet houden en de internationale jetset op muziek van alle hippe dj's van dit moment danst?




Thank you for flying Venga Airways
We are now approaching Ibiza airport
As you can see, the sky is blue
And the beach is waiting for you

Whoah! We're going to Ibiza
Whoah! Back to the island
Whoah! We're gonna have a party
Whoah! In the Mediterranean Sea


Ik schoot direct in een allergie. Was erg overtuigd dat dit nou net helemaal niet bij me past en ik me daar niet op mijn gemak zou voelen. Tot ik een fotoverslag van iemand onder ogen kreeg, waarop stukjes Ibiza te zien waren die me wél enorm aanspraken.
We kwamen al snel tot een compromis, want dat kunnen wij. 


Het club- en partyseizoen loopt er van mei tot begin oktober. Wij gaan er direct na. De meeste feestgangers zitten op het westelijk deel van het eiland. Wij gaan naar de oostkant. We huren een auto om het binnenland en de natuur te ontdekken. En ik mag "thuis" blijven met een boek, als zij een feestje gaan vieren.




Whoah! We're going to Ibiza

Whoah! Back to the island
Whoah! We're gonna have a party
Whoah! In the Mediterranean Sea

Whoah! We're going to Ibiza!


De vliegtickets én het hotel zijn geboekt.

~ Ons hotel - 


In een gedateerd tijdschrift kwam een Ibiza artikel voorbij. Ik lees het met boven gemiddelde interesse. 


~ Met zwembad ~

De voorpret is begonnen!


2 opmerkingen:

  1. Ha Diana,
    Van wie heb je dat toch, dat je allergisch reageert op een "plaatsnaam" dat (soms) negatief in publiciteit is? Ik had dat met Spanje en Benidorm, maar daar ben ik, na er zelf geweest te zijn geweest, helemaal van af. Sterker nog, ik zeg nu volmondig "Yo amo España" en "Yo amo Benidorm". Ik hoop en verwacht dat jij eind oktober zal zeggen "I LOVE Ibiza". Dan heb je waarschijnlijk toch wat genen van mij geërfd?! Voor nu veel voorpret en voor later veel plezier met de meiden op Ibiza.
    Veel liefs van PaP

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk je hier te zien Pa :-). Met die genen zit het wel goed. Die zijn geloof ik ook via lucht overdraagbaar. Ik hoorde het onlangs weer iemand zeggen: "Nou, je kunt wel zien dat hij je vader is hoor!" Tuuurlijk!

      Verwijderen