maandag 27 april 2020

Vilt en ruilen


Omdat ik nu vaker thuis ben én meer rust ervaar, besteed ik meer tijd aan mijn creatieve hobby's. Inmiddels moet ik er wél voor waken dat ik niet alleen maar voor anderen aan het bakken ben, want dan schiet er geen tijd meer over voor die andere dingen.

Ik ben onder andere bezig geweest met vilt.

Vilt, dat na een post op Instagram, een reactie opleverde. "Ik heb hier nog wat vilt liggen waar ik niets mee doe. Wil jij het misschien hebben?" Nou, graag natuurlijk.


Binnen 24 uur viel het door mijn brievenbus. Dank je wel.

Ik vroeg haar of ik in ruil daarvoor iets voor haar kon bakken. Of dat ik misschien juist iets van vilt voor haar kon maken. Ik liet haar mijn vilt ideeën bord op Pinterest zien en daar zocht ze een brillenkoker uit. Of ik er ook een vogeltje op kon maken?

Geen idee, maar als je het niet probeert lukt het zeker niet.


Er is altijd ruimte voor verbetering. Maar ze was er blij mee. Project geslaagd dus.


En ik had gelijk weer voor één dag een doel voor mijn wandeling in het kader van mijn #beweegtherapie. Even 3,5 kilometer op en neer naar haar brievenbus. Want waarom zou je met de auto of op de fiets gaan als het ook lopend kan? Het is 'alleen' een andere manier van denken en tijd vrij maken. Dat ook.

Daarna kwam Saar. Ik heb Saar nog nooit in het echt gezien, maar ik ben weg van haar. Vanaf de foto's heeft ze me helemaal ingepakt. Haar baasje wilde wel een mini Saar, zoals ik die al eens eerder voor een correspondentiemaatje had gemaakt. Ja serieus, ik ben nog een ouderwetse brieven- en kaartenschrijver.


Deze tweede maakte ik een stuk sneller dan de eerste, toen ik alles nog uit moest vinden. Gelukkig had ik het patroontje ook bewaard.

Ik kreeg deze foto terug. Fantastisch leuk.


Qua vilt was ik toen weer even uit gefröbeld. Op naar een volgend project.

Wat ik heel leuk vind is dat ik ook spontaan andere materialen krijg aangeboden. Van onze kapster en inmiddels vaste bakkerijtje-klant kreeg ik haar overschot aan lintjes.


Hartstikke leuk en ik kan ze goed gebruiken. Waarvoor, dat laat ik binnenkort zien.
Als wederdienst kreeg ze haar volgende koekjes voor noppes.

En gisteren kreeg ik weer restjes stof, waar ik óók heel blij mee ben. Volgend weekend krijgen zij dus hun bestelde millionairs shortbread voor niks.


Dat vind ik nou leuk. Voor wat hoort wat. De één ruimt op en de ander wordt er blij van.

8 opmerkingen:

  1. ha Sjaantje,

    wat heb je het leuk voor elkaar!
    Dat is the spirit!!
    Heel inspirerend!

    Groetjes van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat leuk sjaantje, wa t maak je vrolijke dingen, heerlijk dat hobbien hé, en hoe meer je ziet hoe meer ideetjes je krijgt echt gaaf

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke dingen heb je weer gemaakt. En ook heel leuk dat je op deze manier ook weer aan spulletjes komt om nieuwe dingen mee te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je veel dingen maken. Het ziet leuk uit. Vooral knap gedaan. Nu hebt je veel meer tijd om te doen. Schattig hond heb je daar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke brillenkoker en de teckel. Schitterend!

    Ik ben ook een kaartenmaker en schrijver.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige brillenkoker heb je ervan gemaakt. Het vogeltje is goed gelukt zeg! Echt schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk die teckel met die teckel en wat maak je mooie dingen. Moest verleden week een cadeau verzinnen
    en ging jouw blog na om iedeeen op te doen. Het werd een tasje met allerlei nieuwe tijdschriften en andere leuke dingen, toch geinspireerd door jou. lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou hup daar komt ie. Kort maar krachtig... LEUK!!

    BeantwoordenVerwijderen