donderdag 19 maart 2020

Wonderlijk

Er hangt een dekentje over de wereld. Alles is stil, het zicht beperkt.

We leven momenteel in een hele wonderlijke wereld. Iedereen, de hele maatschappij, staat momenteel voor een ongekende uitdaging. Ik had niet juist ingeschat wat een verstrekkende gevolgen het coronavirus teweeg zou brengen. 



We moeten dit virus samen onder controle krijgen. Ik denk veel aan de mensen die ziek zijn en aan hen die dierbaren verliezen.

Zelf behoor ik 'ineens' ook tot de risicogroep. Ik vind dat niet beklemmend, maar neem wel serieus mijn maatregelen.



Ik ben me bewust dat ik tóch een ijzersterk lichaam heb, want kijk hoe ik erbij zit tien dagen na mijn ongelukkige val. Ik ben niet alleen van de trap gestort, maar was samen met een engeltje op mijn schouder. Ik heb ongelofelijke mazzel gehad. En ben hier blijkbaar best goed in.

Ik ben weer mobiel, wandel, fiets en ook autorijden gaat prima. De duizelingen zijn weg, de hoofdpijn is er alleen in de ochtend omdat ik dan lang op mijn hoofdwond heb gelegen. Ik douche weer zelfstandig, kook en maak de plee weer schoon. Hele gewone dagelijkse dingen, maar ik koester ze. De enige beperking zit in mijn rechter schouder, daar waar ik waarschijnlijk de klap mee heb opgevangen.



Nadat ik veel geslapen heb, ben ik inmiddels weer terug op mijn oude niveau. Vijf uur slaap max per nacht. 

Ik ben veel thuis, vermijd contact, ga mee boodschappen doen tot aan de winkel, want ik blijf buiten op een bankje zitten wachten.



Morgen ga ik weer een uurtje werken.

Intussen heeft Corona de wereld in zijn macht. Dàt is het echte nieuws.

7 opmerkingen:

  1. Fijn dat je alweer zo opgeknapt bent. En ik vind dit ook nieuws hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje je hersteld wel snel!! Dat had ik niet verwacht. Pas goed op jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn te horen Diana, dat je De dagelijkse dingen weer hebt opgepakt en dat je jezelf kan redden. Het is inderdaad kort geleden. Maar jij en je lichaam zijn sterk.

    En ja we leven nu meer uit elkaar.

    Daar is dat. Maar nodig.

    De hele week nog niet bij mijn ouders geweest. Wel bellen we nu dagelijks.


    Met weer gaan werken, bedoel je post lopen. Dat lukt met jou schouder?

    Even buiten zijn is in elk geval fijn.


    Vandaag ben ik nog een dag vrij. Freddy werkt thuis vanuit mijn huis in Assen.

    Ik zit eraan te denken om een rondje bloedgeld te fietsen of rondje asserbos te wandelen. Het alternatief. Beetje huishouden doen. Of beginnen met een Jan van Haasteren.


    Fijne vrijdag allemaal. Zijn Wim Jelmer en Wessel ook thuis nu?

    Groetjes Freddy en Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Of het lukt met de post ga ik zo zien. Maar ik denk het wel, anders zou ik er ook niet aan beginnen.
      En weet je, het is een heel verschil Ik hoef niet gelijk voor 8 uur aan de slag hè? Het is maar 5 kwartier.

      Jelmer heeft drie dagen gewerkt, is vandaag vrij. Wim werkt vandaag zijn avonddienst ook thuis. En Wessel werkt vanuit huis aan school. Hij heeft het echt gewoon druk. Hij krijgt allerlei opdrachten. Vanmiddag heeft hij zelfs via een beeldverbinding met de hele klas een les Informatica.

      Groetjes terug!

      Verwijderen
  4. ha Sjaantje,

    jij bent een echte survivor!
    Ik vind je een kei...

    Groetjes en blijf gezond!
    Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel en ik doe mijn stinkende best. Jij ook gezond blijven hè?

      Verwijderen