zaterdag 2 februari 2019

Heisa om De Mol.

Vooruit dan maar. Een nieuw blogje over Wie is de Mol. 



Wàt een heisa weer om al die zogenaamde mollen hè? 

Het was weer wat. Zaten we vorige week in complete onwetendheid omdat niet duidelijk werd wie er uit ging, telden we de dagen en uren af tot de ontknoping, gingen er deze week gewoon 2 naar huis. Bam! 



No more Nikkie. Ik ga haar heerlijke commentaar missen. Zij zelf heeft met haar vroege vertrek heel veel van het wonderschone Colombia moeten missen. Dat gedeelte rondom het stuwmeer, was toch werkelijk een lust voor het oog. Die eilandjes, die rotsen, dat water en groen. Prachtig!

Snapte jij trouwens die opdracht met die boten direct? Ik ben daar echt te dom voor, ben ik nu wel achter. Alleen de man in huis snapte het direct. Maar goed, die dacht ook dat Evelien de mol was, dus die nemen we voortaan toch met een korrel zout.



Bij het spel met de balkonnetjes, kwam Robèrt ineens als verdachte in beeld, omdat de zingende mannetjes zijn naam zouden hebben gezongen. Ik geloof daar niets van. Of het was gewoon een ander lijkend Spaans woord, of ze hebben alle namen wel een keer gezongen, maar dat niet op beeld aan ons laten zien. En de kandidaten zelf hebben dat allemaal niet gehoord, want die waren veel te druk met hopeloos en nodeloos heen en weer rennen en vliegen. Het was één grote Muppetshow. Nee, het was voor het productieteam hoog tijd om een nieuwe kandidaat in de verdachten-spotlights te zetten. Voor ieder zijn er zoveel aanwijzingen, dat het spannend blijft om naar te kijken. En qua kijkcijfers is dat precies de bedoeling.

Sinds de koffie opdracht, waarbij Sinan zeker geweigerd had een overall aan te trekken,  zing ik de hele dag 'koffie koffie lekker bakkie koffie'. Nog een geluk dat het mijn favoriete drankje is. Wat denk jij? Zou hij vanavond wel onder die waterval gaan hangen? Ik zie het nog niet gebeuren.



Toen de test kwam, steeg de temperatuur en deed de crimi zijn intrede. Het hele land ontzet, social media ontplofte en ook ik vond het in eerste instantie een rattenstreek van die zanger. Inmiddels ben ik milder geworden en realiseer ik me dat dit gewoon màg. 
En dat er in voorgaande jaren ook geld, jokers, vragenlijsten en molboekjes gejat werden.
Wél handig dat ik hem nu definitief kan schrappen, want de mol zet zichzelf niet zo in de schijnwerpers, toch? Die wil helemaal niet dat iedereen nu naar hem gaat kijken. Ben ik trouwens de enige die denkt: waar haalt die gast die secondelijm vandaan?

Hebben jullie op de site van het programma het extra informatie filmpje gezien? Waarin verteld wordt hoe de joker-ruil tot stand kwam? Een sterk staaltje 'wij manipuleren de beelden en sturen zo je gedachten'. 

Want suggereren ze bij de executie niet dat de ruil van de jokers net heeft plaats gevonden? Dat het hier Evelien haar laatste joker betreft? En dat het dus extra zuur is dat zij juist nu het programma moet verlaten?

Natuurlijk is dit voor het dramatische effect hartstikke goed. Zorgen ze er zo voor dat heel mollend Nederland weer voor een week stof tot praten heeft. Maar zo is het niet gegaan. Want wie zit er in die bus waarin de stiekeme ruil plaatsvond ,op de achterbank? Nikkie. Op dat moment had Evelien nog 3 jokers. Bij de test op het dak met die lichtstralen, heeft zij dus bij toeval de 2 onbeschadigde jokers ingezet.

Ik heb nog even gedacht dat de programmamakers hier ook mee rommelden, maar op die 3e joker zag ik wél een beschadiging in het hout. Dus dit was echt wel haar kapotte joker. Nogmaals, knap dat Niels dit blijkbaar zo heeft weten dicht te knutselen, dat het niet opviel.



Het is altijd jammer dat de productie besluit wat wij wel en niet zien bij het invullen van de test. Wij weten daarom dus niet van iedereen wie ze verdenken en kunnen uit het vertrek van huilende Evelien niet onze eigen conclusies trekken. Het deed ons wel van de bank af rollen trouwens. Niet van de schrik,wél van het lachen. Want de huisgenoot die het slechtst tegen zijn verlies kan, verloor in één klap 700 van zijn 800 punten.

Ik ben inmiddels in de beruchte tunnel beland. Jamie. Al 2 afleveringen op mijn verdachtenlijstje, maar nu weet ik het zeker. Wat een rare gast is dat. Hij doet achterlijk druk op vreemde momenten en weet binnen één nano seconde van gezichtsuitdrukking en houding te veranderen. Die gast is niet echt en niet zichzelf. Wel een lekker hapje trouwens. Jammie, zou ook een goede naam voor hem zijn. Ik gooi al mijn punten op hem en loop dus het risico dat ik er vanavond in één klap uit lig en zelf van de bank wordt gelachen. Of nee, dat gaat niet. Want dan ben ik aan het disco dansen bij de Donna Summer -tribute. Dus. Alsjeblieft. Nog even niet mailen, appen vlak na de uitzending.


~ Deze foto maakte ik van ons tv-beeldscherm.
Jamie bestudeert zijn mol-boekje, zittend op een 'molshoop'. Een misleidend beeld, of juist niet? ~

Doen jullie trouwens aan research tussen twee afleveringen? Ik vind het waanzinnig knap dat dit programma het voor elkaar krijgt dat er forums, blogs en columns vol geschreven worden. Youtube overloopt van filmpjes waarin Jan en Alleman hun visie op de zaak deelt. En zelfs het Openbaar Ministerie zich er tegenaan gaat bemoeien.

Dan hebben we ook nog Moltalk. Het programma waar ik echt niet naar kan kijken. Ik heb het nog één keer geprobeerd met 'the kick-off', voorafgaand aan de eerste aflevering van dit Mol-seizoen. Maar ik krijg er jeuk van. Ik vind Margriet irritant en Chris kinderlijk schreeuwerig. En niet meer de hunk die hij geweest is. Daar kan hij natuurlijk ook helemaal niets aan doen. Hoewel hij er wel beter aan had gedaan niet met zijn gezicht in de kreukelmachine te gaan liggen. Ik weet heus wel dat ik ook geen volle zalen trek, maar daarom heb ik gewoon geen zin meer om te kijken. 


~ gemaakt door @johanamssoms ~

Wat ik wél luister en ik je aanraad als je liefhebber bent van het programma om ook te doen, is de Mol-podcast. Weet je niet wat een podcast is, klik en lees dan even hier*. Door hiernaar te luisteren krijg je een blik achter de schermen. Informatie van en over het maken van het programma. Leuke onthullingen. Ook de afvallers komen aan het woord. 
Je hoort er geen hints en andere verwijzingen naar het spel en de jacht op de mol. Super leuk, echt.

Nou, denk goed na hoe je je punten inzet en help mee de poule spannend te houden. Er zijn via Evelien al veel te veel slachtoffers gevallen.

5 opmerkingen:

  1. Héérlijke blog dit! Ik smul elke week van de podcast. Ik vergeet alleen op de site te kijkrn, zie ik hier, voor de extra filmpjes. Ga ik gelijk ff doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk je mening over Chris....vroeger was hij jammie maar nu.......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. LOL. ohhh ik ben wel blij dat ik de intriges misloop van de mol :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En alles wat jij nu schrijft is voor mij weer een bevestiging dat ik niets mis aan dit programma. Al dat gemanipuleer en dan ook nog een redactie die beslist wat jij wel en niet ziet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wanneer je geen kijker bent van dit programma, begrijp ik je reactie. Echter. Dit is een spelprogramma. Voor de deelnemers én voor de kijker thuis. Wanneer de beelden niet gemanipuleerd worden, is het spel voor de kijker binnen een paar afleveringen klaar. En dàt wil de kijker niet, want die wil meegenomen worden in het ontraadselen.
      Bij een crimi wordt toch ook niet al in het begin onthuld wie de dader is?

      Verwijderen