vrijdag 8 februari 2019

Heel Holland Baalt


We hebben er weer een enerverende aflevering op zitten. Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen. Ná de uitzending gebeurde er iets waardoor ik Merel even niet meer kan pruimen. 
Heb je het filmpje op de site gezien? Robèrt. Die ouwe berggeit, aan het overleven onder de waterval. Een heerlijke kandidaat. Die zich omwille van wat eurootjes en de kick, te pletter liet slaan tegen een rotswand. Robèrt die zichtbaar aangeslagen was omdat hij niet graag spelletjes verliest, bij het zien van zijn rode scherm mummelde "Dah was het dan." Het menneke was net afgedropen, zijn voetstappen naklinkend in de omgeving en Merel zegt: "Ik ben fucking opgelucht". 
Ik weet ook wel dat hij toe was aan een beetje rust en een stuk taart. Maar iets subtieler blij zijn na een exit mag van mij wel.



Ook ben ik in één klap uit mijn Jamie tunnel. Hij doet nog net zo hyper als vorige week, maar het werd me nu iets te duidelijk in beeld gebracht. Rare acties, vaak op camera en veel te veel kleurstoffen en andere snuifjes. He-le-maal hieperdepiep.
Qua landelijke verdenkingen staat hij ineens bovenaan de lijst en dat is heus niet voor niets. Misschien flikkert hij er nu deze week net als Evi en Evelien wel direct uit. 

De kandidaten zitten ook bijna allemaal op Jamie. Maar goed. We willen allemaal wel op Jamie zitten, dus ik snap het helemaal. Ik durf mijn poule in elk geval niet meer op hem in te vullen, want ik wil nog even meedoen.

Die eerste opdracht was trouwens een appeltje eitje, niet? Beetje puzzelen, door een dorpje hobbelen en oefenen met je Spaans. 
Hoorde jij het ook? Rick Paul en Merel spreken ineens de taal. 

De mannen eisten elk op hun eigen manier een hoofdrol op. Robèrt opereerde in zijn duo supersnel, met de hulp van een jonge dorpsbewoner die hij in perfect Spaans toeriep: "Kom, loop maar gewoon mee jongen." 
Jamie wilde de kapitein zijn en rukte foto's uit de handen van zijn collega's. Ook stoof hij weg toen Rick Paul met 'zijn' foto aan kwam zetten. Op weg om diezelfde foto te gaan zoeken. Hoe zat het ook alweer met beauty and brains?
Niels paste de vertragingstactiek toe met de legendarische woorden: "We gaan effe rustig beginnen. Als we tijd tekort komen gaan we wel effe sjezen."

Uiteindelijk waren er 5 bloed fanatieke mensen...en Sinan sjokte ook mee. Bij het formeren van de groepjes zag je hem er al bij staan alsof het hem allemaal worst zou wezen. Daarna vond hij alles een puik plan en maakte zich niet al te druk. 



Bij de taxi-letters-opdracht leunde hij nonchalant met één arm op een tafeltje en peuterde zo af en toe eens in zijn oor. Zouden we dan dit jaar misschien een tamme, lamme en luie mol hebben? Eigenlijk denk ik dat dit niet waar kan zijn, maar ik geloofde ook niet in de domme onsympathieke mol, tot Milouska mee deed in 2006. 

Is het je trouwens opgevallen dat bij al die wisselingen van gele autootjes met letters, 
de S nooit van het strijdtoneel verdween? Want de S gaat nooit uit het spel. De S van Sinan misschien?



Of Sarah, maar die scoort wel veel geld en punten met het abseilen en het 3D puzzelen van een paar weken geleden. Waarom sjouwt die vrouw trouwens de hele tijd een tas mee? Voor het bewaren van de pot zal het niet zijn, want vóór die tijd stond ze ook al met een tas op elke groepsfoto. 
Trouwens, je hoeft er helemaal niet meer op te letten wie op welke positie staat en of daar een betekenis achter zit. Want Robèrt heeft onthuld dat ze onderling afgesproken hadden om dit heel dwangmatig altijd hetzelfde te doen. Net zoals ze altijd in dezelfde volgorde in de bus stapten. Dan hebben ze die testvragen in elk geval allemaal goed beantwoord.

Anyway. Dyslectisch taal- en communicatiewonder Sarah sprak tijdens deze opdracht via de portofoon de woorden, die vlak daarna trending op Twitter waren: "En wat gaat Sinan doen?" Ik was ook vooral benieuwd wanneer? Nou, Sinan gaf Niels een taak. 'Doe jij maar coördineren.' Zelf bleef hij druk met ongegeneerd observeren.

Bij de laatste opdracht gebeurde er eindelijk eens wat. Potdorie, wat moesten we lang op een beetje actie wachten zeg. Ik snap de terughoudendheid sinds het ongeluk van Janine 7 jaar geleden. Maar hé, wij willen bloedstollende opdrachten.



Wat mij hier opviel was dat Robèrt zich hier van zijn beste, en Jamie van zijn meest lompe kant liet zien. Want waarom liet hij Sarah links abseilen in het episch centrum van de giga hoge waterval? Terwijl hij op zijn gemakkie de droge rechter buitenbaan nam?

Over Sinan, die gewoon bang was in zijn gordeltje, hoeven we het niet meer te hebben, toch? Bang zijn mag hè, begrijp me goed. Maar zég dat dan gewoon! Ik kijk er in elk geval naar uit om hem in aflevering 6 aan een zipline te zien hangen.

~ gemaakt door @johanamssoms ~

Succes met je zoektocht naar de mol. Tot volgende week!

1 opmerking:

  1. Dan lees ik dit en ga ik weer twijfelen over mijn Mollen.... #watgaatsinandoen

    BeantwoordenVerwijderen