zondag 10 februari 2019

Fotoboek in de maak

Ik ben een twijfelaar. Een perfectionist. En kampioen plannen maken.

Die plannen wil ik zo perfect mogelijk, in één keer proberen uit te voeren. Om de kans van slagen te vergroten, bereid ik me terdege voor. Verzamel allerlei info, waaruit ik vervolgens geen keuze kan maken. Blijf verzamelen en plannen maken. En uiteindelijk komt er weinig daadwerkelijk uit mijn handen. Ken je dat?

Zo komt het dat mijn to-do-lijstjes eindeloos zijn en er weinig dingen afgevinkt worden.
Waar ik dan weer ontevreden van wordt. Man man, wat maak ik het mezelf onnodig lastig.

Als we het dan bij aanvang van een nieuw kalenderjaar al over goede voornemens hebben, zou dit er eentje kunnen zijn. 'Sjaan, ga nou eens iets DOEN!'


Eén van mijn wensen is om foto-jaarboeken te maken van ons gezin. Of, nóg liever: mijn digitale (gezins)blogs omzetten in een boek om doorheen te kunnen bladeren. Maar ja, die actie komt nooit bovenaan mijn lijstje. Teveel in beslag genomen door het leven en de alledaagse dingen. Of mijn smartphone, daar moet ik ook hoognodig eens iets aan doen...


Jaren geleden kreeg ik al eens een tip over de firma waar je boeken kunt laten maken, van formaat. Met veel pagina's. De Kr*idvatjes en H*ma's zijn daar niet geschikt voor. 
Om te wennen aan het programma, het leren spelen met lay-outs en het invoegen van tekst, popte er in januari ineens een plannetje op in mijn brein.


Ik ga een hardloop-jaaroverzicht maken. Leuk, iets voor mezelf en helemaal voor mij alleen. 

Elk loopje leg ik al vanaf de allereerste kilometer vast en wordt digitaal gedocumenteerd. De laatste tijd ook door middel van een foto van een vast formaat, op Instagram. 


Zo gezegd, zo gedaan. Zo, heel gefaseerd is het prima bij te houden. Januari is klaar. 
Dit zou wel eens kunnen gaan lukken.

1 opmerking: