vrijdag 15 februari 2019

Tunnel of Love

Sinds september ervaar ik tijdens het rennen een luxeprobleem.


Ten gevolge van vocht onder het touchscreen, is al het leven er uit. Onbruikbaar.


Om alle loopjes te kunnen registreren voldoet een app op de smartphone ook, dus in een heupgordeltje ging die onderweg mee. Al heel snel brak de sluiting af. Kak.


Sindsdien hobbelt hij in een jaszak mee. Niet heel handig, maar het kan best. En het is helemaal geen ramp wanneer je onderweg niet elk moment kan kijken hoe je ervoor staat qua afstand, tijd, snelheid en hartslag. 


Mijn plan was om me pas in het voorjaar te gaan oriënteren op een ander horloge. 
Want dan is het lekkerder weer, ren ik in een shirt met korte mouwen en heb dan dus geen jaszakken meer bij me.


Maar twee weken terug zei hij plots: "Misschien moet je nu gelijk maar even op de laptop kijken, want dan krijg je hem van mij."


Dat is dus serieus een hartstikke fijn cadeau. Ik zocht, vond, bestelde en ontving hem. 
Om hem vervolgens weer terug te sturen, want hij deed ut niet. Maar nu heb ik er eentje die het wél doet en het voelt weer heel luxe om mijn pols. Pa, bedankt!


Vanmorgen nam ik mijn horloge mee naar Rotterdam. Eerst in renkleding in de tandartsstoel. Ik dacht ik, kan dat wel? Maar kleding is kleding, toch? Zolang je maar niet in badkleding languit in die stoel gaat liggen.
Daarna de auto bij een metrohalte gezet en me door de metro af laten zetten bij Coolhaven. Van daar uit rennend naar mijn doel: de Maastunnel. 


Het voetgangers gedeelte is daar namelijk voor een korte periode omgetoverd tot de Tunnel of Love. Het is een liefdesverklaring van een kunstenaarsduo aan alle Rotterdammers én een verjaardagscadeau voor de Maastunnel. 'De oude dame' werd namelijk op Valentijnsdag 77 jaar.


De tunnel is omgetoverd tot een suikerzoete fantasiewereld, aangelicht door blacklight. 
35.000 fluorescerende hartvormige stickers vormen een visueel spektakel in de 850 meter lange tunnel. 


Er zijn al heel veel mensen geweest, gezien het grote aantal hartjes dat met persoonlijke teksten beschreven is. Door de muziek die klinkt, is het een aparte ervaring er door heen te lopen.


Lopen ja, want sporten mag er nu even niet.


Dat deed ik dan wel weer toen ik de tunnel uitkwam. Vanuit de tunnel rende ik terug naar de auto in Schiedam. Zo had ik er een leuke, originele route op zitten.


Wil je ook een keer door de Tunnel of Love lopen? Dan moet je een beetje haast maken. Aanstaande zondag de 17e is hij tot 17.00 uur nog open.


2 opmerkingen: