zaterdag 16 februari 2019

Ik mis Art een beetje

Daar ben ik weer. Even het geheugen opfrissen over de laatste uitzending, voor we ons vanavond weer in een nieuwe storten.

Het was weer een aflevering vol hints en verdachte acties. Alles wijst naar iedereen. 
Het lijkt wel of er 6 mollen zijn. Ik word gek!

Ik was na afloop wél echt een beetje chagrijnig omdat er voor de 3e keer in dit seizoen niemand uit ging. Onbevredigend, dàt is het. Een desillusie. Er moet iemand opzouten. 
Ik wil iemand af kunnen strepen en kunnen denken 'ah, ze je wel.' Ik wil maandag op het werk bij het koffieapparaat met zijn allen ach en wee kunnen spreken over die arme kandidaat die het veld moest ruimen. Maar, niets van dat alles. We moeten het hiermee doen. Gelukkig hebben we op mijn werk ook geen samenkomsten bij het koffieapparaat. Daar hebben we geen tijd voor. En op maandag werken we niet, dat ook.

 ~ van @johanamssoms ~

Bij de eerste opdracht in de steenfabriek realiseerde ik me ineens dat ik Art mis. Zijn uitleg snapte ik meestal wél in één keer. 

Opvallend dat ze de bouwopdracht van het Mol logo in eerste instantie lieten liggen. 
Die was volgens mij het eenvoudigst om te doen. Ook opvallend dat Sinan ineens actief werd. Hij ging dingen doen. Iets waarbij hij kon zitten, dat wel, maar hij deed tenminste wél iets. Van verre riep hij al 'dat kan ik'. Behoorlijk overtuigend, wanneer je nog niet eens bij de opdracht bent aangekomen. Reuze logisch ook dat je dan geen extra geld inzet. En verschrikkelijk gaat vertragen en met 3 kilometer per uur op een wals door het labyrint gaat rijden, zodat er bijna geen tijd overblijft om aan een nieuwe opdracht te beginnen.

Dan die vierkantjes opdracht. Wat een afgang. Ik bedoel: wat is een grotere desillusie dan als zo'n leuke vent als Jammie Jamie die opdracht met die vierkantjes niet snapt? Kom op. Het ideaalbeeld is toch knap, sociaal, gevoelig en ook nog slim?

Of kon hij zich van de domme houden, omdat Niels er ècht niets in zag? Als Peppi en Kokki gingen ze hier aan de slag. Even serieus: elke kneus kon toch zien dat dit meer dan 17 vierkantjes waren? Iedereen die ooit zo'n puzzeltje op facebook heeft gezien, weet dat er instinkers inzitten, en dat ook het tweede voor de hand liggende antwoord waarschijnlijk niet het goede is. Het waren er 40 mensen. En dat heb ik noch mijn slimme huisgenoten ontdekt. Dat stond gewoon op internet. 


Grote winnaar bij deze opdracht was Rick Paul. Hij deed de titel 'uithalen' eer aan. Want hij haalde een joker uit de stapel stenen. Ook de laatste titel van vandaag sloeg op hem. 'Reddingslijn'. Die sloeg namelijk op de hulplijn die de productie gaat bellen als ze die vieze joker uit de onderbroek van Rick Paul moeten opruimen. De joker die zat daar waar de zon niet schijnt. Mij een raadsel hoe hij hem ongezien weg kon moffelen en waarom hij hem juist dáár verstopte. Onder zijn muts had me logischer geleken.

Dan hadden we nog de opdracht met de tuk tuks. Bijgenaamd de stuk stuks, want afslaan is hun tweede natuur. Hier kon Sinan weer shinen. De man die zich onlangs in een interview omschreef als een actieve veertiger. Geef hem iets om op te zitten en een stuur in zijn handen en hij gaat aan. Hij croste er lekker op los en haalde precies twee keer 50 euro binnen. Wat volgens mij niet kan kloppen. Die heeft gewoon de rest van de inhoud uit die envelop gemieterd. Mark my words.

Rick Paul was hier wel hilarisch. Die heeft een barre tocht achter de rug met zijn veel te lage karretje.


Als je het zo bekijkt waren er in deze aflevering eigenlijk 8 opdrachten waarbij de kandidaten konden falen. Naast de wals van Sinan was er maar één die lukte. Dat was de opdracht met de zipline in de regen met een geheugentestje onderweg, waarbij geen geld op het spel stond. Natúúrlijk ging Sinan daar niet aan hangen. Dat wisten we vorige week toch al? Het blijft een rare move om hem mee te nemen in dit avontuur als je weet dat hij dit soort dingen niet gaat doen. Behalve wanneer je vooraf hebt bedacht dat dit programma nog nooit een passieve mol heeft gehad.

Ik blijf twijfelen. Rick Paul brengt heel weinig geld in de pot. Merel wil en gaat winnen, want zij brengt juist heel veel geld binnen. Niels blijft een twijfelgeval. In alles lijkt hij een geschikte mol, maar zijn joker-actie past daar voor mij nog steeds niet in. Ik denk dat hij het spel gewoon goed speelt. Jamie is de charmeur die toneel speelt en onecht is. Maar hij wordt door veel kandidaten verdacht en meestal is dat dan weer om de kijker op het verkeerde been te zetten. En Sarah? Tja, die doet soms briljante kandidaten dingen, regelt geld, maar kan ook olie dom doen. Iemand met twee gezichten. Zou zij dan toch?

Volgens een slimmerik die de zipline opdracht uitgeplozen heeft niet, want volgens deze theorie zou juist zij de test het slechtst gemaakt hebben.


Ik weet het echt niet meer en heb nog steeds mijn poule niet ingevuld. Misschien stem ik wel strategisch op Merel. Want die gaat er zéker niet uit vanavond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten