zondag 25 november 2018

Laatje


25 november 1968 - 25 november 2018


In mijn hoofd
daar zit een laatje.
Het mooiste plekje dat er is.
Ik trek het open 
om te lachen,
maar ook in tijden van gemis.

Het zit vol
met leuke foto's.
Plaatjes van je manier van doen.
Door dat laatje
kan ik altijd
even terug, naar de tijd van toen.


50 Jaar is lang geleden.
Er is daarna zoveel gebeurd.
Zonder jou werd alles anders.
Het heeft mijn leven grijs gekleurd.

In mijn hoofd 
daar zit een laatje.
Het mooiste plekje dat er is.
Je zit daar voorgoed nu ingeprent,
waardoor je nooit vergeten bent.


* gebaseerd op een tekst van @ellenmeike

4 opmerkingen:

  1. prachtig de laadjes van je geheugen, er is altijd wel wat te vinden hé. mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een hele mooie tekst! En die foto's van jou met haar zijn ook mooi. In die onderste zie ik jouw terug in je moeder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt? Ik zie het niet, maar vind het wél leuk om te horen.

      Verwijderen