zaterdag 1 december 2012

Best things

Ik had een lastige anderhalve week. Allemaal dingetjes. En gedoe. Gezeik. Ineens bleven mijn bordjes niet meer allemaal hoog. Ik voelde de energie uit me vloeien. Aan het eind van deze periode kwam er De Explosie. Het luchtte niet direct op, maar leverde weer nieuwe pijntjes op.
En toen kwam daar de nachtvorst overheen.


Ik hielp de jongens naar school, deed de boodschappen, schoof ze de kast in en sprong weer op mijn fiets. De polder in.
Al zo vaak verwonderde ik me over de schoonheid daar, al rondrennend. Door de opkomende zon, nog zo laag staand, kleurt het daar mooi oranje. Goudkleurig, alsof het in brand staat.
Stilstaan voor het maken van plaatjes doe ik dan niet, maar nu ging ik ervoor.



Ik fietste, liep stukjes, staarde over de weilanden, luisterde naar het oorverdovende kabaal van de wegtrekende ganzen.
Het was nog schemerig, mijn ogen wenden langzaam aan het licht. Het was koud. De wind blies mijn haar in mijn ogen. Ik maakte foto's en keek.
Ik keek en verwonderde me over de pracht van de natuur.



Best things in life are free.
 





Ik kwam helemaal bij. Precies wat ik nodig had.
Verkleumd van de kou rolde ik na een dik uur ons huis binnen.
Dat met die bordjes gaat wel weer een poosje lukken.
Eén uur verandert een ochtend.



Koffie!