maandag 31 december 2012

Oudjaar


We hebben oliebollen, churros, toastjes gerookte zalm, chippies, cola en genoeg vuurwerk om ons eigen persoonlijke gat in de ozonlaag te blazen. 
2012 was een mooi jaar. Een jaar waarin sommige mensen veel dichterbij kwamen, en waarin ik leerde om van sommige mensen veel meer afstand te nemen. Het was een goed jaar, vol met goede dingen - misschien ook wel met minder goede dingen, maar ik heb doorgaans de neiging om daar niet lang bij stil te staan. Verder, dóór weer, op naar het volgende mooie moment, want dat is er echt altijd, meestal vlak voor je neus. Ik ben er nou eenmaal van overtuigd dat het leven voor 10% bestaat uit wat er met je gebeurt en voor 90% uit hoe je daarop reageert.
2013 ligt voor ons als een nieuw leeg schrift. Mooi vond ik dat vroeger op school. Zo mooi, dat ik aan het eind van het oude schrift altijd heel groot en breed schreef, zodat ik snel een mooi nieuw schrift zou krijgen...... en ik deed bij ieder nieuw schrift altijd bijzonder veel moeite om er geen fouten en vlekken in te maken.

Ik ben er zeker van dat ik fouten en vlekken ga maken in 2013. Maar ik hoop ook dat ik kan genieten van iedere nieuwe bladzijde.