vrijdag 4 mei 2012

Hij was in vorm vandaag

Het is meivakantie. De heertjes hebben meer tijd om te gamen. Er zijn een aantal spelletjes favoriet.
Vorig jaar had ik mijn huiswerk niet goed gedaan en een spel in huis gehaald van het verlanglijstje. Call of Duty. Fout. Erg fout. Het bleek barstensvol akelig geweld te zitten. Ze weten hoe ik over dit type spel denk, dus een tikkeltje verbaasd waren ze wel dat ze het gewoon gekregen hadden. Daar haden ze niet op gerekend. Omdat ik vind dat ik een gegeven iets niet weer af kan pakken, maakte ik een deal. Vooruit. Eens per week een half uurtje spelen. Dat werkte en zoals dat vaker gaat verflauwde de aandacht gelukkig snel.
Vandaag kwam de reclame. Er komt een nieuwere versie uit.
Vriendje D. vertelde dat hij ervoor aan het sparen is.
Waarop ik Wessel hoor zeggen: "Deze mogen wij niet. Wij hebben een kwaadaardige moeder!".

Begin van de middag gaan we naar de bioscoop. Ook al tel ik de kwartieren voor vertrek af, toch moet er op het laatst nog gehaast worden. De pyjama moest nog vervangen door kleding. tanden nog gepoetst. Als ik daarna vraag of Wessel nog even naar de wc wil gaan én zijn schoenen aan wil doen, ontploft hij.
"Ik ga NU even naar mijn kamer. Ik word hier echt gestrest van!".
9 Jaar is ie hè.

Situatieschets: Wessel en viendje D. zitten bij me in de auto.
Aan Wessel kun je zien dat hij niet meer op voebal zit en dus veel minder aan het rennen en draven is. Hij is de laatste tijd wat steviger in zijn vel komen te zitten.
D. daarentegen is een hele slanke knul, op het magere af.
We brengen D. naar huis, na een gezellig logeerpartijtje.
Uit het niets begint Wessel te vertellen: "Weet je D., je kunt bij mij goed zien dat mijn vel dikker is hè. Kijk, hier op mijn hand en mijn wangen. Maar ik heb ook hele dikke benen, want daar zitten heel veel stevige spieren in. En dat is eigenlijk heel handig, want daarom ben ik nooit ziek.
Jij bent best vaak ziek, toch? Bij mij kan dat gewoon allemaal niet door mijn huid heen; die is daarvoor te dik."
Ik zag in mijn achteruitkijspiegel D. serieus knikken. Hij was het helemaal met hem eens en begreep precies wat hij bedoelde.