zaterdag 15 februari 2020

Toen waren er nog 6

Vijf afleveringen hebben we er nu op zitten. Waarna je zou zeggen dat je nu toch zo ongeveer zou moeten weten naar wie we op zoek zijn in dit programma. Maar ik ben er nog niet uit. 

Wanneer ik er vanuit ga dat de programmamakers ons kijkers zolang mogelijk op het verkeerde been willen zetten, blijft er maar één persoon over. Dat is degene die nog steeds onder de radar zit en nooit verdacht in beeld is gebracht. Maar laat dat nou net degene zijn van wie ik denk dat ze gaat winnen en qua stereotypering juist niet De Mol kan zijn?

Ik denk er nog even over na, maar misschien ga ik binnenkort in de poule wel op safe spelen. Dan zet ik gewoon mijn punten toch in op Miljuschka en als zij dan inderdaad de finale haalt houd ik mijn punten. Of ze daar dan als Mol of als Winnaar staat, dat maakt voor de punten nu namelijk niet uit...

Het eerste spel in het Opera House van Luoyang met de 6 laser ringen vond ik erg leuk. Prachtig uitgedacht, maar eerlijk gezegd begreep ik de clou pas nadat ik de podcast van Annemieke gehoord had. Zonde dat dit op het moment van kijken aan ons voorbij gaat. Ook jammer dat we niet gezien hebben wat de uitkomst had moeten zijn. 

Het bleek een boeiende bende op het toneel en een hele geschikte opdracht om chaos te creëren. Een stoelendans met razendsnelle wissels. Samenwerken werd onmogelijk gemaakt. Verschillen in leeftijden werden genadeloos bloot gelegd. En hoe kon je je nu centreren wanneer je elk moment weer je cirkel uit moest en je in een andere moest inwerken. Niet te doen. 

Gelukkig was er een vliegende kiep. Of eigenlijk een soort van gynaecoloog die de ontsluiting van de laser ringen in de gaten moest houden.

Ook zonder Mol, niet te doen. Johan was zijn onhandige zelf en kwam niet op tijd zijn cirkel uit. Rob weigerde aan het diascherm bouwen te beginnen wat ik op zich wel kon begrijpen na het timmer debacle in de mini-escaperoom. Nathan wist met zijn lange lokken de laserstraal te raken. Buddy bleek te jong en dus te dom voor de dia's. 
En dus hadden ze aan het eind van het liedje alleen het Mario level gehaald.

~ van Instagram ~

Opvallend was dat Rob ineens allerlei goede antwoorden er uit gooide, terwijl Leonie minutenlang op zoek was geweest naar de achternaam van Piet Jan. Ofwel, het antwoord op een verkeerde vraag. En dat bij Mario ineens het melodietje veranderde toen Claes achter de controller zat. Je weet wel, hoe het geluid verandert als Mario in één van de buizen klimt en onder de grond terecht komt. Dat overkwam hem nu ook. Willen ze nu dat wij geloven dat Claes De Mol ook vaak onder de grond zit?

De volgende opdracht vond plaats op de Beverwijkse Bazaar in China. Onder grote publieke belangstelling gingen ze op stap met driewielers met laadklep. Nathan en Johan waren een mooi duo. Beetje spelen met een hondje en rondfietsen onder het mom 'mijn tactiek is geen tactiek'. 

Ondertussen fietsten Claes, Leonie en Rob zich de benen uit hun reet. Miljuschka en Buddy namen ruim de tijd om hun bondje te bespreken binnen de kostbare tijd om de opdracht tot een goed einde te brengen. Conclusie: het kan ze geen fuck schelen of ze wel of niet geld verdienen. Zou Miljuschka trouwens geweten hebben dat ze een gaatje in haar broek had?

Dat deden ze dan ook niet al te veel. Naar mijn idee deed de Mol zijn stinkende best om in hoog tempo veel letters te verzamelen. Want hij wist al lang dat het helemaal niet om letters maar om enveloppen ging, die hij natuurlijk niet meer terug wist te vinden. Nee, duhuh...

De derde opdracht begon bij een pagode waarvan wij in Blijdorp een kopie hebben staan. Ik zweer het je. Ze kregen daar een Chinese snelcursus handletteren. En mochten daarna het park in om in moordend tempo waaiers tijdens een Tai-chi demonstratie te vertalen. Onbegonnen werk. Alleen Nathan had niet de illusie dat hij in aflevering 5 De Mol zou gaan zitten te lopen te ontmaskeren. Hij pakte het geld. Een afleidingsmanoeuvre? 
Of dom, omdat hij daardoor in de test ook geen vragen over deze opdracht kon beantwoorden, omdat hij hem niet mee had gemaakt? Of weet hij alle antwoorden al?

~ van Instagram ~

Uiteindelijk vloog Johan er mét joker uit en door naar huis.

Op naar aflevering 6.

1 opmerking:

  1. Ha Sjaantje!

    wat lekker, dat je ons op de hoogte houdt.
    Ze moeten jou als verslaggever nemen!

    Ik moet eerlijk bekennen, dat ik er nog niets van heb gezien.
    Weet eigenlijk niet waarom, want als ik het bij jou lees is het toch wel heel geinig...

    Groetjes!
    Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen