zaterdag 11 januari 2020

Verhuis- klus-emmer cadeau

Hij woont al heel lang in dit huis. Als ik het goed onthouden heb, 47 jaar. Samen met haar, een zus van mijn moeder.

Het is een groot huis. Veel te groot inmiddels voor hen samen.

Ruim voldoende voor zijn werkkamer met enorm tekenbord en voor een logeerkamer voor zijn vier kleinkinderen. Dan nog staat tegenwoordig de helft van het huis leeg en is het onbewoond.

Hij en zijn vrouw hebben er langzaam naar toe geleefd, en kijken nu enorm uit naar een volgende stap in hun leven. Ze gaan kleiner wonen. Niet in een aanleunwoning of verzorgingshuis, maar in een mooi appartement.

Een koop appartement. Best bijzonder. Want hij is deze week tachtig geworden. Ik denk niet dat er veel banken zijn die nog een echtpaar van deze leeftijd aan hun bureau hebben zitten. Maar hij is een tachtiger die vol en actief in het leven staat en niet veel anders doet en denkt dan toen hij zestig was.

Binnenkort gaat hun huidige woning in de verkoop. En over een paar maanden krijgen ze de sleutel van hun nieuwe huis.

Deze week werd mijn oom dus tachtig jaar. Ik had afgesproken samen met mijn vader hem te gaan feliciteren en een taartje bij hem te gaan eten. Het bedenken van een passend cadeau was even lastig. Want wat geef je aan een man van die leeftijd?

Na enig overleg kwamen we op het idee om hem een verhuis-kluspakket te geven. Met artikelen er in die een verre houdbaarheidsdatum hebben, zodat het in de kast weggezet kan worden tot de overdrachtsdatum. 

Het was een succes en werd enthousiast ontvangen.

Het leuke is dat je het zo duur en groot kan maken als je zelf wilt. Via een bezoekje aan de A.tion en de supermarkt shop je alles bij elkaar.



Eerst natuurlijk een emmer. Een verhuisdoos zou ook kunnen. En eventueel een kleiner emmertje voor een kleiner cadeau.



Ik kocht allesreiniger, vuilnis- en pedaalemmerzakken, schuursponsjes, schoonmaakdoekjes en huishoudhandschoenen.



Maar ook toiletartikelen als wc-reiniger, een toiletverfrissersblok, toiletrol en handzeep in een pompje.



Daarbij nog koffie, 'Even-uitrusten-thee', koekjes en bekertjes.



En voor de steviger trek een wijntje, sapje, soepje én zoutje.



Als laatste kocht ik nog schuurpapier, pleisters en een cadeaubon van een kluswinkel.

Alternatieven zouden bijvoorbeeld nog verfkwasten, terpentine, afplak-tape, verfrollers, een schroevendraaierset en chocola kunnen zijn.


~ verhuis-klus-emmer-cadeau ~

Het werd een mooie kleurrijke verzameling. Om het af te maken plakte ik een 80-verkeersbord op de emmer. Daarna pakte ik het geheel in in doorzichtig folie en daar vergat ik dan jammer genoeg weer een foto van te maken.



Kaartje erbij en klaar was het cadeau. Leuk toch?

12 opmerkingen:

  1. Je hebt er weer een mooie blog van gemaakt, dochter. En veel te veel eer voor mij, het was jouw idee en voor 99% jouw uitvoering. En het viel inderdaad in goed aarde.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te krijgen, maar zeker ook zo leuk om te bedenken en om uit te voeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt werkelijk overal aan gedacht. En wat fijn om op 80 jarige leeftijd nog zo kwiek te zijn. Ik wens je oom en tante nog vele gezonde en gelukkige jaren in hun nieuwe huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk pakket?
    En als iemand een koophuis als onderpand heeft, dan moet een nieuw huis kopen niet zo'n probleem zijn. Toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor. Dat bedoelde ik ook helemaal niet. Wat ik bedoel is dat er, vermoed ik, niet veel mensen op 80 jarige leeftijd nog een nieuw huis gaan kopen. Althans, ik heb het nog niet eerder gehoord in mijn omgeving. En dan bedoel ik dus dat het niet kàn, maar dat ze het niet (meer) dóen.

      Verwijderen
  5. Geweldig, Sjaantje..
    Ik vind het een toppakket!
    Goed idee, dat ik ga "pikken"!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn cadeau heb je er van gemaakt.
    En wat het appartement kopen betreft slaat Mrs T volgens mij de spijker op de kop. Zelfs voor een 80 jarige want in deze tijd van huurwoningschaarste zal ook deze leeftijdscategorie moeten blijven kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat bedoelde ik ook helemaal niet. Wat ik bedoel is dat er, vermoed ik, niet veel mensen op 80 jarige leeftijd nog een nieuw huis gaan kopen. Althans, ik heb het nog niet eerder gehoord in mijn omgeving. En dan bedoel ik dus dat het niet kàn, maar dat ze het niet (meer) dóen.

      Verwijderen
  7. Ja, dat is zeker een leuk cadeau! Het is praktisch en het mooist is natuurlijk dat je ziet dat jij er aan dacht en tijd in hebt gestoken. Dat is nog het mooiste cadeau wat er is vind ik altijd: dat iemand aan en over je heeft gedacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat verzin jij toch altijd leuke cadeau's. Zal ik zeggen wanneer ik jarig ben? ;-)
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen