woensdag 9 mei 2018

De Politie Run

25 april 2018

Het wàs weer zo'n woensdagavond. Er werd door de Rotterdam Running Crew een Rotterdams loopje georganiseerd. 


De Politie Run. Voor de gelegenheid werd de slogan van de politie 'Meer blauw op straat', omgevormd naar 'Meer groen op straat'. De startlocatie was gelegen in de wijk Nieuw Terbregge, waar de Spartajeugd ook zijn trainingen afwerkt.


We verzamelden bij onze carpoolplaats - de B.urger K.ing - en naderden daarna al snel de juiste startlocatie. En reden er ook weer voorbij en daarna nog veel verder, want in de directe omgeving waren alle parkeerplaatsen al gevuld.


Uiteindelijk vonden we er eentje en in een drafje togen we naar De Honden- en Paardenbrigade. Daar aangekomen hadden we er dus al ruim een kilometer op zitten.


Er waren best veel hardlopers aanwezig én wat bijzondere politievoertuigen. 


Natúúrlijk maakten we foto's.


Een gezamenlijke warming up werd dit keer overgeslagen. 


Maar er was wél een speciaal welkom van een bijzonder korpslid.

~ Onder de witte pijl, sta ik ~

Onder luid applaus kwam hij oplopen, samen met zijn begeleider.


Bumper, de eerste politiehond die door de Eenheid Rotterdam zelf wordt opgeleid. 

Ik besloot in mijn eentje de 6 kilometergroep te gaan volgen. Negen leek me nu te ver, aangezien ik kort daarvoor de Vroege Vogel training al na 2 kilometer had moeten verlaten, wegens een knarrende heup.


Omdat ik niet goed wist wat ik op dat moment kon, bleef ik in eerste instantie bij het 7 minuut 15 vlaggetje. Maar dát ging wel erg traag.


Langzaam aan rukte ik op naar voren. Tot ik kort achter de 6.30 vlag rende.


Ik merkte na zo'n kilometer of 5, dat de pijn in mijn heup naar de achtergrond was gedrongen en dat ik steeds lekkerder én makkelijker begon te lopen.


Nóg maar een stapje harder dan. Tot mijn verrassing liep ik ineens langere tijd sneller dan 6 minuut per kilometer. En liet ik ook de 6.30 vlag achter me.

Het was een mooie route. Langer dan verwacht - 9.1 km - , maar toch maar mooi volbracht.


Na een tijdje kwamen de andere meiden ook terug bij het Sparta complex en waren we weer compleet.

In mei moet ik de Kassen Run aan me voorbij laten gaan, omdat Jongste dan zijn voetbalwedstrijd speelt.


 Maar wie weet lukt het de keer daarna wél weer.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten