zondag 15 mei 2016

Een week op Instagram

In de stilte-week hier, plaatste ik wél wat foto's op Instagram.


Nog steeds ben ik regelmatig in de weer met mijn verjaardagscadeau2015, mijn blender.

Net als met koken, ben ik niet erg creatief in het bedenken van combinaties. En vooral met groene smoothies kom ik niet veel verder dan spinazie en andijvie. Er speelt zéker ook mee, dat het qua smaak vaak een aanslag op mijn papillen is. Brrr......Niet nadenken, maar slikken slikken slikken.

Ik vond op internet een challenge, de 30 dagen Smoothie Challenge, of zoiets. Die volg ik nu. Niet zozeer om elke dag persé de smoothie van de dag te nuttigen, maar wél om heel veel combinaties te verzamelen en uit te proberen. Heb ik ineens dingen als dadels, alfalfa, amandelmelk, walnoten en kokosolie in huis. 



Lekker hoor, en leerzaam ook. Ik kom er nog wel eens op terug.



De roosjes van vorig jaar, staan in de tuin. Ze zien er niet meer uit. Maar ik probeer ze te reanimeren en nieuw leven in te blazen. Intussen kocht ik wel nieuwe, want ook De Stichting Jarige Job verdient dit jaar een bijdrage.



Ik ging een dagje uit met mezelf. Daar kom ik heel binnenkort op terug. Beloofd.


Wat hadden we ineens een zomerweer hè? Met post bezorgen was het buffelen. Tempo een tandje lager, glimmend van de zonnebrand, en getooid met flesje water, petje én zonnebril. 's Avonds uitgeblust op de bank, want het kost toch wel veel energie.



Sjors. Kan ik ook nog wel iets over vertellen. Is coming soon......


Nog nooit zo vroeg in het seizoen, liep hij een trainingsrondje. Maar de eerste vijfentwintig kilometer wandelen, naar Brielle, zitten er op.



Hier om de hoek bouwen ze al jaren een nest. Elk jaar is het weer leuk om ze te volgen. De opbouw, het broeden, het tellen hoeveel eieren er liggen, de uitkomst en dan weer tellen hoeveel kleintjes ze gekregen hebben. Vervolgens zien we ze groter worden, maar altijd bij elkaar. Tot we einde winter, ineens alleen nog maar de ouders zien. Alle jongen staan dan op eigen benen en in het voorjaar begint het hele circus weer opnieuw.



Deze is van gisteravond. De mug is uiteindelijk gepakt. Dus nu weer snel van de tafel af!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten