donderdag 29 april 2021

De Mol duikt weer onder

~ Mol-lekkernijen die ik dit seizoen bakte ~

Het eenentwintigste Wie Is De Mol? seizoen is al een tijdje achter de rug, maar jullie hebben de ontknoping nog van me tegoed. 

Corona krijgt tegenwoordig van heel veel de schuld, zo ook van deze vertraging.

Door het winkelen op afspraak en de persoonlijke problemen van de Sport-Prijzen-Winkelier, duurde het nogal lang voor ik de wisseltrofee weer terug in mijn bezit had. Met daarop het naamplaatje van de nieuwe winnaar.


Tot de finale uitzending was het nog spannend wie ermee vandoor zou gaan.
De twee vrouwen aan kop hadden beiden ingezet op een andere kandidaat.
En het kon ook nog alle kanten op gaan met de toegekende bonuspunten op het eind.


Op het moment dat Renée de Mol bleek te zijn, was het duidelijk. 


Tineke had overtuigend gewonnen.


De balans opmakend, bleken er tot mijn verrassing toch nog drie mensen geëindigd met nul punten. Ook knap.


Van eentje verbaasde het me niet. 


Hij had het ten slotte gepresteerd om in aflevering één, bij een keuze van één uit tien, al zijn eerste honderd punten precies op de eerste afvaller ingezet te hebben.


Dan valt er natuurlijk ook niets meer bij te sprokkelen met bonuspunten.


De ander is de winnaar van vorige jaar. Een groter verschil in 'prestatie' is niet denkbaar.


Al met al staan er nu vier namen op de trofee.


Hij is inmiddels helemaal in Friesland. 

~ Kijk, daar staat ie, in Friesland ~ 

Voor het eerst buiten de regio grenzen.


Tezamen met twee Molkoekjes verstuurde ik hem per pakketpost naar zijn tijdelijk adres.


Daarmee eindigt het voor nu. Iedereen bedankt voor het meespelen en wie weet tot in januari 2022?


10 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd, Tineke. Ik eindigde helaas in de middenmoot, maar het was leuk om weer mee te mogen doen. Dank

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Sjaantje,

    wat hebben jullie toch een enige competitie!
    En dan die beker helemaal per pakketpost versturen naar het "hoge noorden"
    Ik vind het hartstikke leuk allemaal!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tuurlijk en ook de verzendkosten voor het weer terug sturen in januari 2022 zijn voor mijn kosten. De wisseltrofee komt altijd bij de winnaar terecht.

      Verwijderen
  3. haha, geen flauw idee waar het over gaat want zoals eerder gezegd, nog nooit aflevering gezien maar ik vind het leuk als mensen zo kunnen genieten van een TV programma. lieve groetjes en geniet lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo is het. Het gaat hier ook om de saamhorigheid en het samen-genieten.

      Verwijderen
  4. Oh die koekjes zijn te leuk!! Ik wist niet dat de wisseltrofee zelfs officieel voorzien is van namen. Ik heb in jouw poule zelfs een persoonlijk record gehaald. Top drie lukte nooit eerder

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gefeliciteerd met je top 3 plek. De koekvormpjes heb ik laten maken, dus de koekjes zijn uniek :-). En ja, de trofee wordt elk jaar gepersonaliseerd.

      Verwijderen
  5. Tineke Renkema2 mei 2021 om 11:13

    Ik lees de blog nu pas maar je hebt jezelf echt overtroffen zowel met de wisselbeker als de mollenkoekjes die volgens onze Yvonne en Wessel verrukkelijk waren!! De beker staat gezellig bij ons op de tv kast want niet alleen ik gokte de mol goed dat kwam vooral door onze jongste dus de eer is voor hem.

    BeantwoordenVerwijderen