maandag 28 december 2020

Ik ga op reis en neem mee...

Acht maanden werk ik nu op mijn nieuwe werkplek. Op wisselende tijden, gedurende drie of vier dagen per week. 

Ik ben er hartstikke blij mee. Ik voel me er thuis en gewaardeerd. Kan er mijn ei kwijt en iets bijdragen. Vind er gezelligheid. En voor het eerst in lange tijd heb ik weer het gevoel samen met collega's van meerdere afdelingen een team te vormen.

Binnen ons eigen receptie team heeft zij me het nodige geleerd in haar avonddiensten. En nu nam ze afscheid. Na een lang werkzaam leven was ze klaar met werken. Met elkaar dachten we na over haar afscheid - in corona-stijl en dus erg afgeroomd - en een passend cadeau.

Omdat ze erg houdt van weekendjes weg bedachten we haar een ontspanningskoffertje te geven.


Met allerlei spulletjes die je tijdens een uitje kunt gebruiken, zoals reisflesjes voor shampoo en dergelijke, badbruisballen, een spelletje, slaapmasker, toiletbril doekjes en een gezichtsmasker.


Omdat ze onze laatste vergadering zo van de zelfgebakken koekjes had zitten snoepen, bedacht ik dat ik zou proberen er koffer-koekjes voor haar bij te maken.

Ik zocht, vond en kocht een uitsteker en ging aan de slag.


Ik bakte kaneel koekjes en ging tekenen met gekleurd glazuur.


Ik kocht een kinder-koffertje in een bijpassende kleur en zette alles er in.


Ook tekende ik een koffer-kaartje en zo was ons cadeau compleet.


De koekjes verpakte ik in doosjes en zakjes en het geheel werd weer verpakt in folie.


Hiermee namen we afscheid. Een etentje houden we nog tegoed.


Zo kon zij er vrolijk een punt achter zetten.


Een creatieve schilder-collega maakte dit ontzettend originele en vrolijke schilderij voor haar.



Het is zó leuk om iemand blij te maken. Een persoonlijke tintje geeft het dan nèt dat beetje extra.

8 opmerkingen:

  1. Een leuk cadeau om te maken en om te krijgen.
    Ik vind dat je altijd van die leuke ideeën hebt. Ik ga dat toch eens moeten onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb daar ook echt lol in. En creatief voor een ander zijn, vind ik veel leuker dan voor mezelf.

      Verwijderen
  2. Wat een mooi afscheid hebben jullie ervan gemaakt. En die koekjes zijn echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Ik leer er steeds weer iets bij. Ik was er zelf ook best trots op en tevreden mee.

      Verwijderen
  3. Wat leuk! Ik zou haast vragen of je niet van baan wil switchen 😉 Ik weer nog leuke collega's in het onderwijs 😊

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha ha ha...gisteren kreeg ik een compliment van één van de afdelingshoofden over iets wat ik goed had aangepakt. Ze zei: kom in de zorg joh! Dus nu kan ik kiezen: onderwijs of zorg ;-).

      Ik wil voor die leuke collega best wel eens iets maken hoor, als we weer af kunnen spreken...

      Verwijderen
  4. Wat heb je toch altijd geweldige ideeen. en wat leuk om dat te verzinnen en te regelen lijkt mij. En dan die prachtige koekjes. Ik geniet van je blogs.Hoop je weer vaker te lezen. Wat kale knappe jongens betreft; ik heb er de pest aan. Mijn neefje heeft prachtig donker krullend haar en kwam ook regelmatig met kale kop aan de deur. Ik was altijd pissig maar dat hielp voor geen meter.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze kale kop is éénmalig hoor. Bij gebrek aan een open kapsalon en veel te veel zwaar haar op zijn bol.

      Verwijderen