dinsdag 1 december 2020

Een cadeautje voor mezelf

Wat gaat de tijd toch snel. Nu we vanwege Corona minder verschillende dingen meemaken, lijken de dagen, weken en maanden helemaal voorbij te vliegen.

Het is december. De eerste van de maand. Dat is voor velen het startsein om het eerste pakje van hun adventskalender open te maken.

Jarenlang hadden wij ze ook in huis. Je weet wel, van die kartonnen 'platen' op A3 formaat. Meestal met een kerstprint, soms met een cartoon figuur. Onze jongens waren er gek op. Of eigenlijk, op de vierentwintig chocolaatjes die er in zaten. 

Na jaren van afwezigheid hadden we er vorig jaar weer eens eentje in huis. De jongens gaven hem aan hun vader, want er stonden figuren van zijn favoriete film op. Toys Story. Hij staat nu in the Man Cave.

En nu hebben we er twee staan. Helemaal voor mij alleen. Hoewel, uiteindelijk gaat de rest van het gezin ook wel hun voordeel er uit halen hoor. Ze kwamen op internet voorbij en ik werd er direct enthousiast van. Het zijn geen chocolaatjes varianten. Maar bak varianten.

De dozen staan al een tijdje in huis. Zonder dat ik ze open maakte. Wàt een zelfbeheersing.


Aan het begin van deze maand ging de schaar er dan toch in.


De eerste komt van Sprinklelicious. Een webwinkel waar enkel en alleen sprinkles verkocht worden. 
Een woord dat ik tot voor kort alleen kende als 'snoepjes voor op een kinderijsje'. 


Vrij vertaald zijn het strooisels. Kleine, gladde, felgekleurde suikerhagels. Te koop in allerlei varianten. Allemaal met één en hetzelfde doel. Gebak, ijs, koekjes, chocola of granola opleuken. Ze zijn er in verschillende vormen en kleuren, die gecombineerd kunnen worden tot mixen in een bepaald thema.


Leuk om eens te proberen, maar ik zag door de bomen het bos niet. Eén keer bestelde ik een setje mee met andere producten en dat arriveerde los in de doos, doordat de verpakking open geschoten was. Sprinkles apart bestellen drijft de prijs omhoog, omdat de verpakking meestal niet door de brievenbus past en er dus hoge verzendkosten bij komen.


Nu heb ik de kans gegrepen om vierentwintig verschillende soorten in huis te halen. Dus aan het eind van de maand geldt: de keuze is reuze.


Mijn tweede adventskalender komt van Partysweets. Een internetwinkel waar je alles kunt vinden wat je nodig hebt om te bakken.


Het leuke hiervan is dat ik vierentwintig verschillende bak gerelateerde producten krijg. Waarbij ik verwacht dingen tegen te komen die ik nog niet ken of nooit eerder gekocht of uitgeprobeerd heb.


Kijk nou toch eens hoe leuk dit allemaal is ingepakt. Een feest om naar te kijken en ook om open te maken. Ook dit is zelf zorg. Lekker jezelf verwennen.

Vandaag maakte ik dus van beiden het eerste pakje open. Kijk!


De linker is zacht roze eetbare kleurstof. De rechter een Sinterklaas strooisel. Deze ga ik zaterdag gebruiken voor mijn 5 december baksel.

Ik verheug me op de rest. Morgen mogen er alweer twee cadeautjes open. Ik hou je op de hoogte.    

5 opmerkingen:

  1. och wat fijn sjaantje, je moet jezelf regelmatig kietelen hoor, anders verleer je het ..
    ik vind dat je het super gedaan hebt, je maakt zulke mooie dingen je kunt wel een winkeltje starten, koekjes eten mensen "altijd "

    ik vind het hartstikke leuk voor je, veel plezier ermee
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie pakketten, ook al zonder dat je de cadeautjes uitgepakt hebt ziet het er geweldig uit.
    Je hebt groot gelijk dat je iets moois voor jezelf gekocht hebt. Heel veel plezier met het uitpakken en het gebruiken van de strooisels en de attributen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Sjaantje,

    wat een heerlijke feestelijke maand maak jij er van met elke dag kadootjes en glittertjes en dingetjes.
    Zo leuk, hoe je dat doet!

    Ben benieuwd naar het eindresultaat...

    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke pakketten! Wist van het bestaan niet af. En wat staat het feestelijk. Elke dag een feestje voor jou als bakkoningin. Heel veel plezier met uitpakken, bakken en opsnoepen. Goed gedaan, je zelfzorg!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind dit soort adventskalender altijd zo apart. Ik kende oorspronkelijk ook alleen die kartonnen versies met chocolaatjes!

    BeantwoordenVerwijderen