maandag 4 mei 2020

Kindje-op-moeders-schoot

Planten. Ik heb er een zwak voor. 

Ze moeten wél groen zijn. En zeg nou niet dat dat toch logisch is, want dat is het niet. 

Je hebt namelijk ook bloeiende planten. En per definitief, zonder uitzondering, vind ik die allemaal lelijk. Dus waar het voor menig plantenliefhebber een beloning is als ze hun plant bloeiend krijgen, is dat voor mij het moment om hem weg te ple*ruh.

Mijn moeder was er ook gek op. Mijn ouderlijk huis stond er vol mee. Ik heb dat over genomen. Het geeft een bepaalde sfeer die ik prettig vind.


Op Instagram volg ik deze creatieve gast. Hij is altijd in de weer met cadeautjes inpakken, traktaties, diy's en planten. Helemaal in mijn straatje dus.


Toen hij een stekje aanbood van een Kindje-op-moeders-schoot, hapte ik toe.


Ik was benieuwd hoe hij dat via de post over ging brengen.


Zijn aanpak vond ik behoorlijk briljant. Eenvoudig, maar effectief.


Het zat keurig beschermd in een kartonnen frame. 


En nu staat is hier in zijn eigen potje te shinen.


Ik ga er goed voor zorgen Bart. Dank je wel!

6 opmerkingen:

  1. Kindje op moeders schoot is een leuk plantje.
    Planten in huis zijn zo wie zo gezellig vind ik.

    Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wowwwww, Dat is nog eens een gave gast
    ja leuk gedaan,
    slimme jongen:-)
    moet alleen geen week onderweg blijven,
    wat een leuk idee toch weer :-)
    mensen blijven verbazen hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ha Sjaantje,

    wat ontzettend schattig!
    Bart verpakt...
    Ik ga 'm straks eens opzoeken op Insta...

    Dat Kindje-op-moesers-schoot... de naam alleen al!

    Ik heb overigens qwel een plant die zo heel af en toe ineens bloeit.
    Maar verder issie groener dan groen: de Crassula... Wordt ook wel de geldplant genoemd.
    Hij is heeeeel oud!

    Nou doei!
    Ik ga naar Bart verpakt...

    Groetjes van Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat geweldig deze plant om in de pot erin te doen. Dan zie je groeien. Het altijd zo spannend. Schattig gedaan met deze verpakking. Lief....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha pleurt op! Tja geraniums heb ik dan wel weer een zwak voor (maar ik heb ze niet hoor) Dit plantje is weer pure jeugdsentiment. Leuk hoe die zich vermeerdert. De stippenplant ernaast zag ik gister bij de supermarkt. Overwoog maar had geen moed het hele kassaritueel over te doen. Met zijn kleuren bijna een valsspeler in een bloemloos huis 😘

    BeantwoordenVerwijderen