dinsdag 5 augustus 2014

Plaatjes van juli

Het is toch weer een heerlijke zomer.
De mooie dagen worden aaneen geregen.
Daar horen plaatjes bij.



Dit is wat wij verzamelen in een leef-week, aan lege flessen, oud papier en plastic. 
Dat ruimt voor even weer op in de kast.


Het is hem gelukt. Met "maar" twee tekorten door naar Mavo 4, de examenklas.

Juli was de maand van de afronding van de basisschooltijd van Jongste.
Een hele serie leuke en gezellige activiteiten.


Eén daarvan was de Glitter & Glamour disco, die uitdraaide op een Voetbal & Hang & Klets Pleinfeest.
Vonden we eerst al een kampfoto waar hij midden tussen de meiden zat, nu weer deze van "de dansvloer".  
En hij vindt meiden zo sto-hom......?



We zagen een vrolijke humoristische eindmusical, met Jongste stralend in zijn element. 
Hij mocht de clown uithangen, in de spotlights staan en applaus ontvangen. 
Wat deed hij het goed en met ontzettend veel lef.


Tijdens de musicalavond word ik net als vorig jaar verrast. Toen kreeg ik bloemen omdat ik na tien jaar stopte met het maken van de schoolkrant.
Nu kreeg ik opnieuw een prachtige bos, als dank voor alle fotoreportages die ik maakte de afgelopen elf jaar.
Er zijn veel dingen die ik niet ga missen, maar dat wel. 


Ook van haar kreeg ik een bedankje, terwijl andersom passender zou zijn geweest. 
Want zij heeft zich erg ingespannen voor alle afscheidsactiviteiten van onze jongens.
Zij weet precies wat ik lekker vind. Ik heb er niets van uitgedeeld. 
Het doosje was te snel leeg.



Ik maakte gezonde taartjes.


Op de musical-dag reden de heren op en neer naar Nijmegen om hun 4Daagse aanmelding te bevestigen.
's Nachts om 00.15 uur waren ze pas weer terug. 
Veel te laat als je om drie uur op moet staan om even na vier uur te kunnen starten aan je 50 kilometer wandeltocht.
Het ging die eerste dag dan ook niet makkelijk.


Omdat de bloedplaatjeswaarde uit de gevarenzone is mag ik weer tillen en mijn bezorgingswerk weer doen.


Ik kan buiten sorteren. 


Beide jongens willen me helpen. Dat mag. Natuurlijk. Oudste doet sorteerwerk en Jongste bezorgt mee.
Beiden krijgen uitbetaald, want wie werkt verdient de eurootjes.



Juli geeft weekenden met veel feestjes. Gezellig.




Tussendoor gaan Wim en ik samen naar de Maasboulevardfeesten.
Ik word toch altijd zo vrolijk van de jongens van de Wannebiezz. 
Elk eventueel sjagerijnig gevoel raak je gegarandeerd kwijt.
Met mijn ome Willem (van het vogeltje - zeggen we thuis nog steeds, 
terwijl het vogeltje er jammer genoeg allang niet meer is)
drinken we er een cola en biertje. Of twee. Of drie.


Nog een cadeautje voor een jarige.

Kijk. Ik had een klant.
Hij was tevreden, gaf me vijf euro en zei dat hij over een maand weer komt.
Ik heb er een heus kap-kleed van gekocht.
Wordt het al tijd voor een reclame-uithangbord naast de voordeur?


In de zomervakantie wordt hij twaalf.


Dus daarvoor mag hij nog één keer trakteren.
Ik heb er nog nooit zo weinig werk aan gehad, want net als (bijna) iedereen wil hij chips zonder geknutsel. OK dan.


Het jaarlijkse school-bedankje voor hulp bij activiteiten. 
Ook de laatste in een lange rij.


Op advies van zovelen heb ik me er maar eens aan gewaagd: mijn haar verven, althans: de uitgroei. Het is me nog gelukt ook. Weer iets geleerd en euro's in de knip gehouden.


Hij heeft echt heel lang afgeteld. Dagelijks vanaf "nog 35 nachtjes mam".
Zo'n enorme zin in op vakantie gaan had ie.

Maar op de ochtend van vertrek richting het Sauerland, halen we eerst onze nieuwe kleine vriend Sjors bij zijn moeder op.
Het is tijd voor zijn tweede vaccinatie en hij krijgt zijn chip.
Als hij terug is op het nest, stouwen wij de auto vol en gaan we er vandoor.

Invoegen foto gerepareerde auto.



In het land van de Weltmeister is jongste jarig. Twaalf alweer.
Het is een bijzondere dag.
In ons thuisland is er een indrukwekkende dag van Nationale Rouw.

Wij vierden een fijne dag.
Omdat ik ook in het stikke-donker altijd de lichtjes wil  blijven zien.
Omdat ik onze jongens mee wil geven, dat je groeit als je meedraait naar het licht.
Daarom.



Bij gebrek aan echte taart. Ach wat. Als er maar kaarsjes in kunnen en het maar zoet is.


Weer thuis uit Duitsland pikken we het-na-het-avondeten-een-rondje-fietsen-en-cachen weer op. 
Dit was een leukerd, vlak in de buurt van huis.



Dan wordt het augustus. Nog zo'n heerlijke vakantiemaand.

2 opmerkingen: