woensdag 20 augustus 2014

Stijgende lijn

maandag 18 augustus

Vandaag is dr. Rayman - internist / hematoloog, terug van vakantie. Even voor zes uur belt ze me op.
Terwijl de Prednison afbouw-stapjes verhoudingsgewijs steeds groter worden, blijft het aantal bloedplaatjes nog stijgen. Dit keer in twee en een halve week tijd van 244 naar 261. 
Dat is prima, dus de afbouw kan ik verder doorzetten.



De komende weken ga ik één derde deel minder Prednison gebruiken - 20 mg in plaats van 30 mg. Ik ben benieuwd wat dit voor effect gaat hebben. Ik ben in elk geval erg blij met de afbouw.

Half juni gestart met 60 mg Prednison bij een bloedplaatjeswaarde van 1
  9 juli       : 50 mg bij 154
19 juli        : 40 mg bij 177
31 juli        : 30 mg bij 244
18 augustus : 20 mg bij 261


Het Super Women tijdperk is jammer genoeg voorbij. 
Ik bruis niet meer van de energie, maar voel me veel vaker, eerder en meer moe. 
De dagen zijn weer te kort, of ik wil teveel doen, dat kan ook natuurlijk. 
Tussen elf en half twaalf 's avonds ga ik naar bed, terwijl het enkele weken terug gerust één uur kon worden. Binnen vijf minuten slaap ik ook echt.
In plaats van dat ik tussen vier en vijf uur opsta en de nodige dingen voor mezelf kan doen, 
is het nu zeven uur als ik uit bed kom. 
Natuurlijk is dit een veel 'gezonder' schema. Zo hoort het ook.



Verder ben ik blij dat ik drie keer in de week mijn renschoenen aan kan doen, want mijn gewicht (mijn lichaam houdt vocht vast) begint toe te nemen. Was het eerst alleen in mijn gezicht te zien, nu begint ook mijn buik op te blazen. Ik krijg het er allemaal gratis bij.



Net als haaruitval, acne, botontkalking, toename van eetlust, verhoogde hartslag en een onregelmatige menstruatiecyclus.



Maar hé, ik ben bezig met gezond worden en daar helpt dit medicijn me prima bij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten