dinsdag 9 oktober 2012

Kinderboekenweek 2012


Het is weer kinderboekenweek.


Traditiegetrouw mocht hij dus een boek op de boekenmarkt op school uitkiezen.


Voor zijn broer namen we geen boek mee dit keer. Kinderboekenweek wordt niet meer gevierd op de middelbare school. Ik denk sowieso dat de 13-jarigen van deze tijd meer geïnteresseerd zijn in Playstaion-week. Of Eredivisie-live-week. Zucht.


Jongste zit nog wel midden in de kinderboekenweekfestiviteiten. Gelukkig maar, want van boeken heb je nooit genoeg.


Ik hoop zo dat zijn liefde voor lezen blijft. Ik hoop het zo!
Ik hoop heel erg dat ik later toch minstens één kind heb die bij de uitdrukking 'een huis inrichten' automatisch gaat nadenken over waar de boekenplanken moeten komen.


Want boeken zijn draagbare magie. Het zijn stemmen, die tot je spreken, allemaal op hun eigen toon. En net zoals je met een druk op de knop muziek in je oor tovert, hoor je de stem in de verte zodra je een boek van de plank trekt en je ogen over de letters laat glijden.
Niet gehinderd door tijd en ruimte
vertelt het verhaal zich helemaal vanzelf.


Hij zag boeken over dino's, over Meester Jaap en het Guinsess World Records Book.
En over van alles en nog wat.



Maar hij twijfelde het meest tussen de 2 boeken van Koen Kampioen die in zijn serie nog ontbraken en eentje uit de 'Loser'-serie, want die waren ook vet grappig.


Hij koos uiteindelijk toch maar gewoon allebei.


Mooi. Want er zijn nog veel meer delen van. Van boeken heb je nooit genoeg.