maandag 9 september 2019

Hoe bewaar ik mijn kruidenpotjes?

In mei *klik verhaalde ik hier over onze kruidenpotjes. Dat ik nog denkende was over een nieuw opruimsysteem. Goed nieuws: ik ben klaar met denken. En nog beter nieuws: 
de uitvoering is ook al afgerond.



Ik werd op een idee gebracht door de grote creatieve databank, Pinterest. Daar zag ik leuke magnetische potjes voorbij komen. Ik was er direct van gecharmeerd en bestelde een set van twaalf, op proef. Met na aankomst direct nog zo een set, want ze bevielen me wel.


Groot genoeg om een heel supermarkt-kruidenpotje in leeg te kiepen.



De bodem bijna helemaal afgedekt door een magneet.


Het dekseltje voorzien van een grote opening en strooi- gaatjes.


Het bakje heeft één grote opening, die zichtbaar wordt, of juist niet, door verdraaiing van het dekseltje.


Er werden stickervelletjes bij geleverd. Vier vol met Engelstalige kruidennamen en eentje met lege etiketjes.


Op die laatsten schreef ik de kruidennamen die in mijn kastje stonden.



De stickertjes plakte ik onder de potjes, óp de magneet. Nadat ik had uitgeprobeerd of de magneetkracht hierdoor afnam, uiteraard. Dat bleek niet het geval.

Nu nog een magneetbord. Nadat degene die ik op het oog had niet meer verkrijgbaar bleek bij I.KEA - heb ík weer - vond ik toch een hele goede én betaalbare variant.



Ik kocht er twee, elk voor twaalf potjes.


De man met de boor hing ze direct voor me op.


Ik vulde de potjes, et voilà! Super tevreden ben ik ermee. 


Het staat leuk, past er mooi bij, en ik heb weer ruimte in mijn kastje voor andere dingen.



Ik hield ook nog iets over bij dit project. Namelijk twee setjes Engelstalige kruidenetiketjes 


én acht platte donut-magneetjes.

Ben jij iemand die dit leuk vindt en gebruiken kunt, laat het me weten. Dan stuur ik het naar je, of jullie, op.

8 opmerkingen:

  1. wat een ontzettend leuk idee is dat sjaantje, wat ben je toch een handige kraai, leuk joh... mijn kruidenwinkeltje staat in een la, soms is het wel wat zoeken maar meestal heb ik het meteen te pakken wat ik hebben wil, maar je idee... is "súper "

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dit is net zo goed zoeken hoor, want de namen staan ónder de potjes ha ha. Maar nu heb ik weer wat ruimte terug in mijn kastje.

      Verwijderen
  2. Hoi Sjaantje,

    wat staat dat ontzettend mooi!
    Zou zo ineen tijdschrift kunnen, de VT bijvoorbeeld.
    Heel smaakvol. Letterlijk en figuurlijk!

    Groetjes van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk idee. Wie weet 'steel' ik het tzt wel van je...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het geweldig! Wat een briljant idee, en ook zo leuk zoals ze daar aan de muur hangen. Ik zou er bijna kruidenpotjes van gaan kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. :-) hier is het recept sjaantje, ik hoop dat ze bij jou lukken,
    maak je er foto's van als je ze klaar hebt alsjeblieft

    • Voor de droge ingrediënten
    • 300 gr bloem
    • 150 gr suiker
    • 4 tl bakpoeder
    • ½ tl zout
    • 2 tl kaneel
    • Voor de natte ingrediënten
    • 2 eieren
    • 200 ml melk
    • 100 ml neutrale olie
    • 1 ½ tl vanille-extract
    • Voor de vulling
    • 175 gr blauwe bessen (vers of uit de diepvries)
    Iedereen kent ze waarschijnlijk wel: muffins met blauwe bessen. Tijdens het bakken knappen de bessen open waardoor de frisse en zoete smaak van de blauwe bessen in elke hap te proeven is. Ik voegde in dit recept wat kaneel toe aan het beslag. Dit smaakt erg goed in combinatie met de blauwe bessen. Let er op dat je het beslag voor muffins niet te lang mixt. Het hoeft niet luchtig te worden, het mixen is alleen maar nodig om alles goed te mengen.
    Bereiding: Muffins met blauwe bessen en kaneel
    Verwarm de oven voor op 200 °C. Plaats 12 papieren muffinvormpjes in een muffinblik.
    Meng in een kom alle droge ingrediënten door elkaar. Meng in een andere kom de natte ingrediënten. Doe de natte ingrediënten bij de droge en meng dit tot een beslag. Spatel tot slot de blauwe bessen door het beslag en vul ieder vormpje daarmee tot bijna bovenaan.
    Bak de muffins in 20 tot 25 minuten goudbruin en gaar. Haal de muffins uit de vorm en laat ze afkoelen op een rooster.

    BeantwoordenVerwijderen